Összes oldalmegjelenítés

2014. október 25., szombat

Pillecukor torta születésnapra

Pillecukor torta
A pillecukor tortát Trollanyunál láttam meg. A krém receptjét hoztam el tőle, tortaalapnak sütöttem egy háromtojásos kakaós piskótát.
Piskóta.
3 tojás
6 deka cukor
5,5 deka liszt
1,5 deka natúr kakaópor
A lisztbe belekevertem a kakaóport. A tojásfehérjékből a fele cukorral kemény habot vertem, a cukor másik felével kikevertem a tojássárgákat, majd több részletben hozzáadtam a tojáshabot, utoljára pedig a kakaós lisztet. Egy 20 centi átmérőjű kerek tortakeretbe öntöttem a masszát és előmelegített sütőben 170 fokon alsó-felső sütéssel 25 perc alatt megsütöttem. Tűpróba!

Pillecukorkrém:
2x1,25 dl víz
2 evőkanál étkezési zselatinpor
40 deka kristálycukor
1 evőkanál frissen facsart citromlé
1 evőkanál reszelt citromhéj
Egy mélyebb inox tálba beletettem a zselatinport és ráöntöttem 1,25 deci vizet, elkevertem. A kristálycukorra ráöntöttem a másik1,25 deci vizet és állandóan kevergetve felforraltam. Kellett 10 perc is, mire felforrt. Nem lett átlátszó, hanem mésztejhez tudnám hasonlítani. Két percen keresztül kevergetve forraltam, majd ráöntöttem a zselatinra és jól elkevertem, néhány percig kevergetve hűtöttem. Majd a gépi habverő legmagasabb fokozatán elkezdtem felverni. Hat perc után már szép fehér volt, ekkor beleadtam a citromlevet. Trollanyu  citromkivonatot is tett bele, de nekem az nem volt, én egy egész zöld citrom (lime)levét belecsavartam, és még 1-2 percig vertem. Olyan lett az állaga, mint a keményre felvert tojásfehérjéé. Ekkor 2 teáskanálnyi frissen kinyert céklalével örvényeket csináltam bele, aztán a  tortakeretbe visszatett piskótára öntöttem. Elegyengettem a tetejét, bár sietni kellett vele, mert eléggé gyorsan "kötött". Reggelig hűtőbe tettem. Akkor csokoládéval bevontam a tetejét.
1 tábla Milka tejcsoki
5 deka olvasztott vaj
2 evőkanál tejszín
A felolvasztott vajba beletördeltem a csokit, majd addig kevertem míg elolvadt, aztán belekevertem a tejszínt is, hogy nem szilárduljon meg a csokiréteg teljesen keményre (a könnyebb szeletelhetőség miatt) és késsel eélegyengettem. Fél óra hűtés után már mentem is vele a nővéremet felköszönteni születésnapján. Örült a tortának, bár a lánya is sütött neki egy pudingkrémes csokoládésat.
Mindkettő finom volt. Pillecukor tortát én először kóstoltam. Nagyon ízlett, és ha azt is hozzá számítom, milyen gyorsan elkészül, biztos máskor is lesz. Azt még megjegyezném, hogy a látvány krémes tortát sejtet, ez pedig nem az a lágy krém. Az vágjon neki elkészíteni, aki ismeri a pillecukrot, tehát nagyjából tudja, hogy mire számíthat.
Egy szelet pillecukor torta

Trollanyu, köszönöm a receptet!

4 megjegyzés:

  1. Nem egy diétás arab, de megéri érte bűnözni :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet! Tetszik! Anyának ugyanilyen tányérkája van :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Csigabige! A tányérka még az "átkosból" maradt ránk. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...