Összes oldalmegjelenítés

2014. október 10., péntek

Kevert túrós sütemény

Kevert túrós

Jó laktató csülkös bablevest főztem ebédre. Az ilyen leves után nemigen kívánunk második fogást, esetleg valami könnyű tésztát.
Egy ilyet találtam a NOSALTY-n. Gyorsan, könnyen elkészíthető és finom! Csak annyit módosítottam, hogy az eredeti receptben a liszt, túró, cukor  mennyiségek 30 deka volt, nálam ezek 25 deka.  Ott nem  volt mazsola, én pedig tettem bele.
következzen az én változatom.
Hozzávalók:
25 deka tehéntúró
25 deka liszt
25 deka porcukor
3 kisebb tojás
1 citrom lereszelt héja
1 deci tej
1 cs sütőpor
5 deka mazsola
2 cs vaníliás cukor
Először a tojásokat habosra kevertem a kétféle cukorral, majd hozzátettem a túrót, és miután azzal is jól elkevertem, mehetett bele a tejben feloldott sütőpor, utoljára pedig a liszt. Legvégül a lisztbe forgatott mazsola, aztán egy sütőpapírral bélelt 20x30-as tepsibe öntöttem a masszát, és máris mehetett a 170 fokra előmelegített sütőbe alsó-felső lángon, 35 perc után lezártam a sütőt, és még hagytam 5 percig a tésztát. Ennél a fajta sütőnél az ilyesmivel vigyázni kell, mert ilyenkor könnyen megégeti.
Kiborítottam a tepsiből és langyosan szeleteltem. Tényleg nagyon finom, a piskóta és a kelt tejes pite közötti átmenet. A receptíró tölteni is ajánlja ezt a tésztát. Lehet, hogy egyszer úgy is kipróbálom.



7 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet! Szeretem az ilyen kevert tésztákat. Tepsit kell kenni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Igen, tanácsos a tepsit kikenni, vagy sütőpapírt használni.

      Törlés
  2. Jók ezek a kevertes receptek, mi is szeretjük őket! :)

    VálaszTörlés
  3. Finom, a túró a tésztában csodákra képes, ugye?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vicuska, nagyon finom volt!

      Törlés
  4. Pont ilyet akartam sütni! Nagyon finom lett, baracklevárral még jobb. Külön jó, hogy nincs benne semmi zsiradék, ettől inkább keltésztára emlékeztet. Csak 15 dkg cukrot tettem bele, így még lyukacsosabb lett.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...