Összes oldalmegjelenítés

2014. október 5., vasárnap

Fordított körtetorta

Fordított körtetorta
Már van fordított torta a blogomon, Limara fordított fügetortája, ami nagyon finom volt. Akkor magam készítettem a tésztát hozzá, most csak gyors megoldással mirelit leveles tésztából készítettem.
A gyümölcs pedig körte, mivel már el kellett használni.
Hozzávalók:
4 db érett körte
4 evőkanál barnacukor
1 zacskó vaníliás cukor
3 deka margarin
1 deci rum
őrölt fahéj

250 gramm leveles tészta

A körtéket meghámoztam, felszeleteltem, citromlevet csorgattam rájuk, hogy ne barnuljanak meg.
Egy edényben a kétféle cukrot megkaramellizáltam. Mikor felolvadt, beletettem a margarint és a rumot is, így kevergettem néhány percig. Majd belekerültek a körteszeletek és puhára pároltam őket.
Azután egy nem kapcsos formába átöntöttem az egészet, szépen elhelyezve a körteszeleteket.
Ekkor a felengedett leveles tésztát elnyújtjukés  a forma méretének megfelelő nagyságúra vágjuk, majd beborítjuk vele a karamellizált körtéket. Mivel az én formám szív alakú, így két darab tésztából tettem a körtékre a borítást.
Néhány mozzanat a készítésről
.
A 190 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütöttem alsó-felső lángon. Mennyei illata volt sütéskor.Miután kivettem átfordítottam egy tálcára, így került alulra a tésztarész, ami eddig a teteje volt, a körtés fele pedig felülre.

Ezt a levele tésztás változatot Gizitől hoztam, köszönöm neki.
Nálunk most is nyílik a cifraibolya

10 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki ez a sütemény és biztosan finom is! Ki kell próbálnom, mert szeretem a körtés sütiket (is)! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönömm Csigabige! Ajánlom kipróbálásra!

      Törlés
  2. Istenien néz ki, fantasztikusat dobtál össze! :-D

    VálaszTörlés
  3. Imádnivaló, imádnám az biztos :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, és igazán jó ötlet volt a szív formában sütni. Most szívesen megkóstolnám. Köszönöm Marisz, hogy megemlítettél, és belinkeltél. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gizi, természetes, hogy belinkeltelek. A szív forma tünt nagyságra megfeleőnek ehhez a mennyiséghez - és ez nem kapcsos.

      Törlés
  5. Ez biztos nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...