Összes oldalmegjelenítés

2014. október 28., kedd

Fahéjas tulipánok kelt tésztából



Fahéjas tulipánok
Itt találtam a receptet, és főleg a formázása tetszett meg. Köszönöm a receptet, nagyon jó választás volt.  Mindjárt dupla adagból készítettem.
Kefíres kelttészta:
70 dkg liszt
1 kispohár kefír(175 gr-os)
2 egész tojás
1 dl olaj
1-1,5 dl langyos tej
1 teáskanál só
6 deka cukor
5 deka élesztő
A kenyérsütő tartályába tettem a kefírt, tejet, sóval felvert tojásokat, olajat. Rá öntöttem az átszitált lisztet (fele rétes, fele simaliszt). Tetejére szórtm a cukrot, erre morzsoltam az élesztőt, majd dagasztás-kelesztés programmal bekapcsoltam a gépet. 
A megkelt kalácsot átgyúrtam és 12 cipóba osztottam. A cipókat egyenként ovális alakúra jó vékonyra (1-2 mm) kinyújtottam. Mindegyiket  megkentem olvasztott vajjal, megszórtam a porcukorral elkevert fahéjjal és feltekertem. Mindegyik rúd mindkét végét bevágtam, úgy hogy egyik végén a felénél a közepétől kifele, a másik végén kisebbet. Ahogy a képeken látszik.
A hosszabb bevágást kétoldalról felhajtottam és kifelé fordítottam, a rövidebb bevágást is széthúztam és kifelé fordítottam, így alakítottam ki a tulipán formát. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem őket óvatosan, majd felvert tojással megkentem és 170 fokra előmelegített sütőben légkeveréssel tepsinként 25 perc alatt megsütöttem. Két tepsiben sült ki ez a mennyiség, a tepsin egymástól távol kell rakni, mert megnőnek. A tepsiben hagytam kihűlni.
Így készült
Gulyásleves után második fogás volt ez a finom kalács. A valóságban sokkal jobban mutatott, sajnos most megint fotózási problémáim vannak.


Aki nem kenyérsütőben készíti a tésztát, az a hagyományos módon és sorrendben dagassza.

18 megjegyzés:

  1. Én is kinéztem már ezt a formázást, csak még nem került sor rá. Most, hogy eszembe juttattad, lehet elkészítem a hétvégén. :)
    Nagyon szép tulipánokat készítettél! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Okki! Szebbeket is lehetett volna, de közben ebédet főztem, meg kovcsonyát is.

      Törlés
  2. Nagyon szépek! Én Katalinnál csábultam el valamikor, de nem eléggé. mert nem készültek el. Most legalább felelevenítetted:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gerdi! Katalinnál kissé más a forma, más a neve, egyszer majd azt is sorraveszem.

      Törlés
  3. Ez már igazi kézműves süti, nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néznek ki ezek a tulipánok! Tetszik a formázása is! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon csábító lett :) imádnám

    VálaszTörlés
  6. De széééép!!!! Imádom az ilyen trükkös, látványos formázásokat, nagyon ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm vicuska! A valóságban mutatósabb volt, sajnos fotózási problémáim vannak mostanában.

      Törlés
  7. Elállítottad a fényképezőgépedet? Az enyém sem működik úgy mostanában, ahogyan szeretném. Lehet elnyomkodtam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, a csudát állítottam el! Nem értek a fényképezőgéphez. Nagyon jó képeket készített a telefonom, de a sok fotózástól 2 év alatt tönkrement. Én pedig úgy döntöttem, hogy nem veszek drága telefont, úgyse tudom kihasználni a lehetőségeit, megelégedtem egy egyszerű olcsó készülékkel, amivel azért lehet fényképezni. De olyan vacak képeket csinál, hogy alig felismerhető rajta amit fotózok. :(
      Majd talán karácsonykor megoldódik valahogy ez a dolog...:)

      Törlés
    2. Az olcsóbbnak ez a nagy hátránya! A jobb telefonokkal minőségibb fotó készíthető, mint a beállítható funkciójú fényképezőgéppel és nem is kell mást tenned, mint a megfelelő pillanatban megnyomni a gombot. Remélem, a Jézuska megoldja a problémádat :) Már itt van a közelben a kertek alatt Karácsony :D

      Törlés
    3. Igazat mondasz a telefonokról Vicuska, de most mégsem új telefont kapok ismét, hanem új fényképezőgépet - a fiam, látva a problémát, megajánlotta. Bízom benne, hogy azzal majd boldogulok. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...