Összes oldalmegjelenítés

2014. szeptember 21., vasárnap

Virslis kígyócskák kelt tésztából

Virslis kígyócskák
Szombaton ebédvendégeink voltak. A két unokám, meg az idősebb unokám barátnője, Luca.
Karfiol levest főztem, ezt követte a tepsiben sült sertéscsülök petrezselymes burgonyapürével.
A lányok úgy jóllaktak, hogy a virslis kígyócskákat csak később, az ebéd utáni sétát követően  tudták megkóstolni. De sikere volt, ízlett nekik.
A tésztája összetevőkben és mennyiségben is megegyezett  a Fenyő formájú kalácsom tésztájával.
A megkelt tésztát ketté osztottam, és az egyik felét 6 darabba vágtam, melyeket a virslik hosszúságától kicsit hosszabb téglalapokká nyújtottam. A lebőrözött virsliket hossában kettévágtam, és minden téglalapba fél virslit becsomagoltam. Megformáztam kígyónak, lekentem tojással és szemeknek egészborsot, nyelvnek aszalt gojibogyót tettem. Az új sütőmben 190 fokon 25 perc alatt sütöttem meg, alsó-felső sütéssel.(talán...még nem nagyon értek hozzá).
Egy orosz oldalon találtam valamikor régen egy képet, amelyen kígyó formájú kalácsok voltak.

Innen vettem a formázás ötletét. Sajnos anno csak a képet hoztam el recept nélkül. most eszembe jutott, hogy kép alapján megkeressem, és sikerült: Itt az eredeti recept. Fordítás után kiderült, hogy ez édes tészta, és banán a tölteléke. Úgy is megér egy próbát, felveszem az elkészítendők listájára.



A tészta másik feléből csak kifliket formáztam.  Ezekbe is tettem virslit., alá pedig mustárt kentem. A kígyóknál a mustár nem jutott eszembe, de azok is finomak voltak.
Virslis kiflik
A sok finomságért köszönetképpen Dorka unokám rajzolt nekem. Hát nem aranyos? :)
A család: apa, anya, Anna és Dorka
Részlet az udvarunkból


4 megjegyzés:

  1. Nagyon jól sikerültek, igazán aranyosak :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon édesek a kígyócskák. :) Nekem a virslis változat jobban tetszik, mint banánnal.
    A rajzok pedig nagyon aranyosak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Okki, nagyon kedves vagy! Majd egyszer kipróbálom a banánosat is.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...