Összes oldalmegjelenítés

2014. szeptember 6., szombat

Születésnapi vaníliás-csokoládés torta

vaníliás-csokoláés torta
Menyem nagymamáját a 85. születésnapján ezzel a tortával köszöntöttem.
Piskótája ugyanaz, mint Dorka unokám tavalyi névnapi Süni akakú tortájának.

Piskóta hozzávalói:
5 db tojás
5 evőkanál víz
10 evőkanál cukor
10 evőkanál liszt
2 kávéskanál sütőpor
A tojásfehérjéket a vízzel együtt kemény habbá vertem, majd hozzáadtam a tojássárgákat, a cukrot és a sütőporral elkevert lisztet. Most 23 centis kerek formában sütöttem 180 fokon alsó-felső lángon kb. 50 percig.
Elég lenne 160 fok, de az én sütőmmásként működik. (Be van szerelve az új Bosch tűzhelyem, de egyelőre még nem használom, mert túl bonyolultnak tűnik, nekem meg nincs időm a tanulmányozására. Még mindig tart nálunk a befőzés meg a ládázás, most tököt rakok el, jövő héten meg homoktövist).
A krém receptjét Kiskuktától hoztam.
6 tojássárgája
1 egész tojás
10 csapott evőkanál cukor
25 deka vaj
A  tojást kihabosítottam az aprószemű kristálycukorral - én vaníliát is tettem bele - majd vízgőz fölött állandó kevergetéssel felfőztem. Hideg vízben  lehűtöttem és a szobahőmérsékletűvajhoz kanalanként hozzákevertem.
a három lapra vágott piskótát két helyen ezzel kentem meg, minden réteg krémet megdobáltam magozott rumos meggyel. Éjszakára hűtőbe tettem és a külsejét reggel fejeztem be.
Külsejére krém:
10 deka vaj
1 ekporcukor
1 ek natúr kakaópor
Ezeket jól kikevertem és kívülről körbekentem vele a tortát. Kicsit hűtöttem, majd csokimázzal leöntöttem.
Csokimáz:
10 deka  75%-os étcsoki
1 ek étolaj
A csokimázhoz kis edénybe tördeltem a csokit , beleadtam az olajat és mérsékelt tűzön állandóan kevergetve - időnként lehúzva felolvasztottam.
Az orchidea dekoráció M@rti munkája, még régebben kaptam tőle ajándékba.Fotózáshoz kivittem a tortát a teraszra, ahol rögtön rácsöppent 2 csepp víz a tetőről, sajnos ez szépséghiba lett.
Meglepetés ebédet rendezett a család a nagymamának, aki a márciusi combnyaktörése óta még nem épült fel teljesen, ugyanis ismét műtétre vár. Nagyon meghatódott, a tortának is nagyon örült.
Az ünnepelt a tortával


A születésnapi ebéd nagyon jól sikerült és a torta is nagyon finom volt.




7 megjegyzés:

  1. Nagyon szép és finom tortát készítettél! Az ünnepeltnek utólag is boldog születésnapot és jó egészséget kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Éva, a nagymama nevében is! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta lett ez a torta! Az Ünnepeltnek boldog szülinapot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm M@rti! A te virágod dobta fel. :)

      Törlés
  4. Nagyon jól néz ki a tortád! Boldog születésnapot az ünnepeltnek! :)

    VálaszTörlés
  5. Boldog szülinapot az ünnepeltnek! NAgyon szép tortát készítettél neki! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...