Összes oldalmegjelenítés

2014. szeptember 15., hétfő

Sütés nélküli almatorta a SAD! 26.fordulóra

Sütés nélküli almatorta
A mostani SAD játéknak Pitelány a háziasszonya, aki "tortaszüret"-et rendelt el, vagyis tortákat kér termésekkel.
Már megkezdődött az almaszüret, kaptunk is egy nagy láda almát a Szabolcs megyében élő rokonoktól, így nálam most ezzel készült a torta.


Hozzávalók:
1 kg reszelt alma
15-20 db babapiskóta (nálam 23)
2 csomag vanília pudingpor
4,5 dl víz
3 ek. cukor (én barnacukrot használtam)
fél  citrom leve
1 tk őrölt fahéj
2 dl habtejszín (nálam 2,5 dl)
2 zacskó vaníliás pudingpor

A reszelt almát a cukorral, fahéjjal és 2 deci vízzel puhára pároljuk. 
A pudingporokat 2,5 deci vízzel símára keverjük, és amikor már jó az alma, ráöntjük és 1-2 perc alatt sűrűre főzzük. Végül belecsavarjuk a citromlét.
Közben egy 23 centiméter átmérőjű kapcsos tortaformát kirakunk babapiskótával. 
Nekem ekkora formához kevésnek bizonyult a babapiskótám - szám szerint 23 volt a húszdekás csomagban, de nem lett volna elég - ezért 21 centisre vettem a tortakarikát.
Az alsó sor babapiskótára ráöntöttem a forró krém felét, majd újabb réteg babapiskóta, amire a maradék krémet ráöntöttem, eligazgattam. Miután kihűlt, egy éjszakára hűtőbe tettem.
Csak másnap reggel tettem rá az 1 evőkanál porcukorral és 1 kiszacskó habfixálóval felvert tejszínhabot.
Így készült
A receptet PiciJuci cukrászdájából hoztam, a díszítést kivéve szinte teljesen úgy csináltam.
És egyúttal ez volt a névnapi tortám is.

Egy szelet
Nagyon finom volt, köszönöm Juci a receptet!

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...