Összes oldalmegjelenítés

2014. szeptember 25., csütörtök

Gyors házikenyér

Gyors házi kenyér
Tegnap délután   kevésnek   gondoltam a kenyeret. Hogy ne kelljen elmenni itthonról ,olyan  receptet kerestem, amivel nincs sok macera.
Mindmegettén találtam egyet, amit keleszteni is csak 20 percig kell, bár én azért többet kelesztettem.
Hozzávalók:
3 csésze liszt
1 csésze víz
5 dkg élesztő vagy 1 csomag instant élesztő
2 evőkanál étolaj
1 teáskanál só
A csészém 2 decis volt. Egy csésze teljes kiőrlésű tönkölylisztet és 2 csésze finomlisztet összekevertem a sóval.
A kenyérsütő tartályába beleöntöttem a vizet, az olajat,  ráöntöttem a lisztet. Én egy teáskanál kristálycukrot is szórtam a liszt tetejére, majd erre morzsoltam a friss élesztőt, nekem csak 4 deka volt.  Dagasztó programot kapcsoltam, és fél órát hagytam kelni is. Majd  megformáztam, ovális jénai alját papírral kibéleltem, ebbe tettem a tésztát és letakarva 20 percig kelesztettem. Utána tettem sütőbe, amit 200 fokra gyorsfűtéssel előmelegítettem, és 35 percig alsó-felső sütéssel sütöttem (sütéshez levettem a jénai tetejét). Mikor lekapcsoltam a sütőt, a kenyeret vízzel átkentem és még 5 percre visszatettem. 
Kivéve ismét megmosdattam és konyharuhába csomagolva hűtöttem ki.
A kenyér szép lett, de kicsi, a kész kenyér súlya szűk 60 deka. Kettőnknek bőven elég.
Egy szelet zsíroskenyér
Mihelyt kihűlt, megszeltem, és kentem magamnak egy szelet mangalicazsíros kenyeret, amit kis sóval, kurkumaporral hintettem meg, valamint apróra vágott snidling és oregánólevél került rá.
Jólesett uzsonnára! De azért az élesztő nagyon kiérzett belőle. Ezt a kenyeret tényleg csak szükség esetén gyors megoldásnak ajánlom.

6 megjegyzés:

  1. Szép a kenyered! Nem szeretem én sem a sok élesztőt, lehet hogy 3 dkg. is elég lett volna bele nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Csak 4 deka élesztőm volt, de lehet, hogy 3 is elég lett volna, viszont akkor biztos tovább kellett volna keleszteni.

      Törlés
  2. Szép kenyeret sütöttél! Mentem is a receptet! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett a kenyérkéd

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...