Összes oldalmegjelenítés

2014. szeptember 28., vasárnap

Csokoládés-diós kevert meggyes süti

Csokoládés-diós  kevert meggyes süti

Öreg nászasszonyomhoz készültem látogatóba.
Mit vigyek, mit vigyek?
Egy gyors, egyszerű, finom sütit sütöttem.
Hozzávalók:
25 deka liszt
1 cs sütőpor
csipet só
2 cs vaníliás cukor
1 teáskanál őrölt fahéj
10 deka vaj
2 tojás
2 nagy kanál joghurt
10 deka étcsokoládé
5 ek barna nádcukor
1 bögre (2 dl) durvára vágott dió
1 üveg magozott meggybefőtt
A durvára vágott diót kicsit megpirítottam (50 szem diót törtem fel hozzá).
A vajat egy edényben felolvasztottam a csokoládéval, majd belekevertem a joghurtot, cukrot, a tojásokat, a diót, utoljára pedig a lisztet, amit előzőleg elvegyítettem a sütőporral. Egy kerek szilikon piteformába öntöttem a masszát (26 centi átmérőjűbe), ráraktam a tetejére a meggyet (nekem 75 szem meggy volt az üvegben), és megszórtam a vaníliás cukorban elkevert fahéjjal.
Előmelegített sütőben sütöttem,170 fokon alsó-felső sütéssel, talán levegőbefúvás is volt, mert éreztem, hogy jár a levegő a sütőben. Sajnos nem értek még hozzá, nincs időm behatóan tanulmányozni, mert szerintem nagyon körülményesen van a használati útmutatóban. Negyven perc után amikor kinyitottam a sütőajtót, hogy tűpróbát végezzek, úgy képen csapott a meleg levegő, hogy azonnal leégette volna az összes szőrt, ha az arcom szőrös lennme. Ki is vettem azonnal, és utólag megállapítottam, hogy  ebben a sütőben kicsit kevesebb idő is elég.
Sütés előtt és után
Aki meg akarja sütni, nézze meg Biankánál, tőle hoztam a receptet, köszönöm neki! (Bianka mostanában ritkán blogol, úgy tudom, kisbabája született
Nagyon gyorsan elkészült, gépet se kellett elővenni, fakanállal kevertem.
Nagyon finom volt!


8 megjegyzés:

  1. Meghiszem, hogy finom volt, nagyon csábító!! :-)

    VálaszTörlés
  2. Imádom az ilyen sütiket :) Hőlégkeveréssel minden hamarabb megsül, nálam 30 perc bőven elég ekkora adag sütinek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm Janka! Legközelebb én is csak addig sütöm.

      Törlés
  3. Én is örülnék neki, ha ilyen finomságokkal állítanának be hozzám! :)

    VálaszTörlés
  4. Meggy, dió, csoki, csupa finomságok kerültek bele, így semmi kétség, hogy nagyon finom lett a végeredmény. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...