Összes oldalmegjelenítés

2014. szeptember 11., csütörtök

Csokis mazsolás muffin

Fehércsokis mazsolás ostyás muffin

Dorka unokám már belépett az iskolások táborába. Nálunk volt, míg anyukája az első szülői értekezletre ment. Számítottam rá, hogy ismét muffint akar sütni, mint az utóbbi időben szinte mindig, ezért már előre  körülnéztem a spájzban, hűtőben  hozzávalók után, így kerestem receptet.
Egy csokoládés muffin receptet választottam, amit kis átalakítással elkészítettünk.
Hozzávalók:
25 dkg liszt
3 ek kakaópor 
15 dkg cukor
10 dkg margarin
2 tojás
1 tk szódabikarbóna 
1 tk sütőpor 
5 dkg csoki
5 dkg mazsola 
1,5 dl natúr joghurt
1 dl szőlőlé
 kevés rum 
A liszt fele rétes, fele finomliszt volt. Margarin helyett vajat használtam, 3 deka fehércsokim volt itthon, és még ostyalapot tördeltem egész apróra, rumot pedig egyáltalán nem tettem bele.
A cukrot és a tojásokat Dorka fakanállal kézzel alaposan kikeverte. Később adtam hozzá a natúr joghurtot meg az olvasztott vajat. A lisztet, kakaóport, sütőport,szódabikarbónát szárazon összekevertem és részletekben adtam a masszához, a kislány pedig óvatosan keverte. Utoljára a szőlőlét is beleöntöttük - magam eltette cukor nélküli feketeszőlő levét - majd az apróra összevágott fehércsokit, a jól megmosott mazsolát és az apróra tördelt 2 dekányi ostyát kevertük bele.
Háromnegyed részig töltöttük a szilikon muffinformákat, nálam 16 lett, és már mehettek is a sütőbe.
Bíró Viktória, akitől a receptet hoztam(köszönöm neki!), sütéshez 180 fok, 25 percet ajánl, de nálam 200 fokon 40 perc alatt sültek meg. Sütőfüggő!
Dorka  nehezen tudta kivárni, míg langyosra, ehetőre hűltek.
Nagyon-nagyon elégedett volt vele, isteni finomnak találta! Ami persze nem véletlen, hiszen a "keverés" nagyban hozzájárult a végső sikerhez! :)


2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...