Összes oldalmegjelenítés

2014. augusztus 22., péntek

Szilvadli

Szilvadli

  • 1 kg magozott szilva
  • 25 dkg cukor
  • 30 dkg rétesliszt
  • 20 dkg finomliszt
  • 1 nagy pohár tejföl
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 5 tojás
  • 14 dkg darált dió
  • 15 dkg vaj

  • A szilvát megmossuk és szétdaraboljuk, majd félretesszük. Egy keverőtálba a tojásokat kettéválasztjuk, a sárgáját habosra keverjük a cukorral és a vanilincukorral. Hozzáadjuk a langyosra melegített vajat, a tejfölt, az alaposan lemosott-szárazra törölt, majd lereszelt citrom héját, amit fakanállal alaposan elkeverünk. A kétféle lisztet összedolgozzuk egy másik tálban a sütőporral és a darált dióval, majd csomómentesre keverjük a tojásos masszával. A tojások fehérjét kemény habbá verjük (géppel), amit szintén beledolgozunk a tésztába. A kizsírozott-kilisztezett magas falú tepsibe egyenletesen elterítjük a tésztát, majd a szilvát a héjával lefelé ráhelyezzük. Előmelegített sütőben, alacsonyabb hőfokon tűpróbáig sütjük.
    A receptet Itt találtam. Teljesen így csináltam.  Magasfalú 35x28 cm-es tepsiben sütöttem 180 fokon alsó-felső lánggal 1 óra hosszat. Tűpróbát végeztem. (Mindenki maga ismeri a saját sütőjét.)
    Langyosan sikerült deszkára borítanom, és egészben tálcára. Felszeletelve fahéjas porcukorral meghintve kellett volna asztalra tenni, de nálunk nem mindeki szereti a fahéjat,  többen semmit nem hintettünk a tetejére, így volt éppen jó.

    Megköszönöm Kiss Imréné Magdinak a receptet. Figyelembe vettem Magdi ajánlását, hogy soknak találta a lisztet, amitől kissé sűrű lett a tésztája.  Ezért én 5 dekával kevesebb liszttel készítettem, és megfelelő laza szerkezetű tésztát kaptam, ami szépen feljött.


    6 megjegyzés:

    1. Szeretem az ilyen "keverős" sütiket, nagyon guszta ez a változat is. És igazán finom lehet a dióval a tésztájában és a szilvával a tetején! :)

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Köszönöm Hankka! Tényleg nagyon finom volt.

        Törlés
    2. Minden sütit imádok amibe szilva kerül :) Jól hangzik ez a recept és a neve is tetszetős :)

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Köszönöm Janka! Mi is nagyon szeretjük a szilvás sütiket.

        Törlés
    3. Biztosan finom, látszik, könnyű a tésztája.

      VálaszTörlés

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...