Összes oldalmegjelenítés

2014. augusztus 25., hétfő

Hot dog

Hot dog házilag
hot dog egy virsliből és úgynevezett hot dog kifliből álló, melegen felszolgált étel. A főtt virslit puha, félbevágott hot dog kiflibe helyezik és általában mustárt tesznek a tetejére. Mustár helyett sokféle szószt (majonézketchupcsiliszósz) vagy felvágott zöldségeket, savanyúságot is tehetnek a virsli mellé a kiflibe. Ez a meghatározás a Wikipédiáról származik.
Otthon is készíthető hot dog, a leírt módon is, hogy megsütjük hozzá a kiflit és utólag tesszük bele a főtt virslit.
De célszerűbb az a változat, amikor a nyers tésztába helyezzük a nyers virslit és együtt sütjük.
Én ez utóbbit készítettem, a Lilla oldalán talált recept alapján.
Hozzávalók:
150 gr szénhidrát csökkentett liszt,
150 gr tk. rozsliszt,
150-200 ml víz,
1 szárított élesztő,
1 tk. himalája só,
1 tojás
1 csipet cukor (elhagyható)

Töltelék: 
mustár,
ketchup,
3 db hosszabb virsli

A különféle maradék lisztjeimet el akartam használni, de az összetétel nem éppen ilyen lett.A szénhidrát csökkentett lisztem csak 120 gramm volt, ehhez 150 gramm fehér rozslisztet tettem, a többi finomliszt lett. az élesztő kis tasak porélesztő, nálam 10 grammos. 200 ml langyos vízzel dolgoztam, és tettem 1 teáskanál cukrot is a tésztába, amit csak fakanállal dagasztottam meg, kb. 6-8 perc alatt. Letakarva jó félórát kelesztettem, majd lisztezett deszkán kinyűjtottam, először a lehéjazott félbevágott virslik hosszához mérve. az utolsó két virslit nem vágtam félbe, hanem egyben hagytam. A tésztát dijoni mustárral kentem meg, és a feltekert hot dogokat sütés előtt lekentem tojással.
Én 220 fokra melegítettem elő a sütőt, és alsó-felső lángon 35 perc alatt sültek meg. Mikor kivettem, mindegyiket lekentem sós hideg vízzel.
Már sütéskor is nagyon kellemes volt az illata, alig vártam, hogy megkóstolhassam.
Mire a férjem hazaért az uszodából, én már meg is reggeliztem. :)

Nagyon finom volt, köszönöm Lillának a receptet!

5 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Igazi finomság egy pohár teához !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Finom, laktató reggeli volt.

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki! Nekem is jó lett volna reggelire :)

    VálaszTörlés
  3. Hmmm mondtam már hogy te egy házitündér vagy? :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...