Összes oldalmegjelenítés

2014. július 25., péntek

Ribizlis muffin

Ribizlis muffin
Mostanában elég gyakran nálunk vannak a lányok (unokáim). Egy-két éve a nagyobbik volt "sütési lázban", most meg a hatéves Dorka. Tegnap is azzal jött be, hogy : "ugye sütünk muffint"?
Sütünk, sütünk, ha találunk hozzávalókat!
Gyümölcs ribizli volt, találtam kefírt, margarint - ehhez kerestem receptet. Ribizlis muffin már van a blogomon más hozzávalókkal. Most így készült:

Hozzávalók:
25 dkg liszt
15 dkg cukor

1 db tojás
10 dkg margarin
1 csomag sütőpor
20 dkg ribizli
1 dl kefir

A lisztbe belekevertem a sütőport. A tojást meg a kristálycukrot egy tálba tettem és Dorka kezébe fakanalat adtam, hogy keverje ki. Tíz másodpercenként megkérdezte, hogy jó lesz-e már, de meg kellett tanulnia, hogy a finomságokért meg kell dolgozni, és tovább kevertettem, míg elolvadt a cukor. Akkorhozzáadtam a szobahőmérsékletű lágy margarint, és kis pihen után újra keverhette a lányka. Később a kefír is belekerült.
Én közben a ribizlit leszáraztam, megmostam, kicsit villával megnyomkodtam, így maradtak benne egész szemek is.
A tojásos masszába belekevertem a sütőporos lisztet, a ribizlit, és szilikon muffinformákba kanalaztam a masszát. Szigorúan felügyelte Dorka, nehogy sok, vagy kevés kerüljön egy-egy formába.
16 darab lett ebből az adagból
Kétszáz fokra melegítettem elő a sütőt, és alsó-felső lángon 35 perc alatt sültek meg. Dorka ötpercenként rákérdezett, hogy megsült-e már. Amikor kisültek és kiszedtük a formákból, még annyit kellett várni kóstolás előtt, hogy legalább langyosra elhűljön. Így is a kezdéstől számított 1 órán belül már ehettük a finom muffint!

Köszönöm Dorkának a segítséget,  Évinek pedig a receptet!


8 megjegyzés:

  1. Te egy szupernagyi vagy :) Nekem is guríthatnál pá darabot :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye! Az unokáim is szuperek, kimaradt a bejegyzésből, de nagyon megdícsértem a segítségért Dorkát. Gurítani pedig sajnos nem tudok, mert amit nem ettünk meg, azt a lányoknak becsomagoltam. :)

      Törlés
  2. Csodás látvány és van is ribizlim még! :)))

    VálaszTörlés
  3. Ügyesek vagytok:-) Mennyivel szebb és finomabb, ha a gyerekek is segítenek, igaz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gerdi! Bizony, az unokákkal készítve szebb is, jobb is! :)

      Törlés
  4. Ügyesek vagytok, nem is lehet elég korán elkezdeni! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...