Összes oldalmegjelenítés

2014. július 21., hétfő

Marcipános tallér

Marcipános tallérok
Marcipános tallér:
Hozzávalók:
35 dkg finomliszt 
12 dkg porcukor 
2 dkg kakaópor
2 tojás sárgája
25 dkg vaj
Fél üveg mogyorókrém
Kb. 1 dl sűrű lekvár
20 dkg marcipán
A lisztet, porcukrot, kakaóport szárazon összekeverjük és elmorzsoljuk a vajjal, majd a két tojássárgájával összegyúrjuk. Pihentetés nélkül azonnal elnyújtjuk lisztezett deszkán 3 mm vastagra. Kerek formákat szaggatunk belőle 4 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval, majd ezeket sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, és 200 fokosra előmelegített sütőben 8 perc alatt megsütjük. 
Én a sütőmet ismerve 220 fokon, alsó-felső lángon 15 percig sütöttem.
Miután kihűltek, mogyorókrémmel összeragasztjuk kettesével.
No, én itt eltévesztettem a dolgot, mert figyelmetlenségből mogyoróvajjal ragasztottam őket össze. Már mindegyik kész volt, amikor ez bevillant nálam. Ezért hát megkóstoltam, hogy érdemes-e tovább dolgozni vele?
Igen, különleges, de nagyon élvezhető ízvilága volt, így hát folytattam a lekvárral. Én sűrű szilvalekvárral kentem meg mindegyiknek a tetejét.
A marcipánt elnyújtottam vékonyra(1-2 mm)és ugyanazzal a pogácsaszaggatóval köröket vágtam ki belőle, melyeket a lekvárréteg tetejére ragasztottam. Előtte egy műanyag eszközzek kicsit "megszúrkáltam", hogy mintát adjak neki.
Fázisok
Mikor elkészült, egy órát vártam vele, hogy összeérjenek az ízek, aztán megkóstoltam. Nagyon finomnak találtam, így el mertem vinni a horgászatra.
Császártöltésen voltunk a halastavaknál a hétvégén, ahol a fiúk horgásztak, a lányok dolga a sütés-főzés, no meg a beszélgetés.
Bográcsban főtt a vaddisznópörkölt ebédre, vacsorára  tárcsán  pácolt csirkecombokat meg zöldségeket  sütöttünk. A süteményeket ki-ki otthonról hozta.


Nem vallottam szégyent vele, elfogyott.
A receptet a Tetovált lánytól hoztam, köszönöm Ági!
A ponty, amit a férjem fogott

6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett a marcipános tallérod! Mi is készülünk horgászni :) nagyon ügyes a férjed a ponttyal! Milyen finomság készül belőle?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye! Mi a bajai halászlét szeretjük, amit tésztával eszünk.

      Törlés
  2. Milyen jó kis hétvégétek volt, nagyon finomakat főztetek-sütöttetek! :) Tetszik a marcipános tallér is, el tudom képzelni, hogy milyen finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! Kellemes volt a horgászás baráti társaságban!
      a marcipános tallér nagyon finom lett az enyhén sós mogyoróvajjal.

      Törlés
  3. Mindkét változatot szívesen megkóstolnám és van egy olyan érzésem, hogy ízlene is... :-))

    VálaszTörlés
  4. Marcipános tallér nagyon jól néz ki! A menü többi része is bejön nekem! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...