Összes oldalmegjelenítés

2014. július 2., szerda

Eper tejföllel

Eper tejföllel
Mostanában mindig befőzök, ma is egész nap "kukoricáztam", ezért nem is sütemény volt a desszert.
Még a fő eperszezonban felfigyeltem több blogon erre a "bonyolult" édességre, de leginkább Mági bejegyzése győzött meg róla, hogy ezt nekem is ki kell próbálnom, illetve az e bejegyzésben található Hamvas Béla leírás.
Recept se kell hozzá, csak eper, porcukor meg tejföl. Ezeket kell rétegezni, aztán pár órát érni hagyni. Nem kell túl hidegnek lennie, legmegfelelőbb hőmérséklet a pincehideg (a hűtő legalsó polca).
Vettem a piacon fél kiló folytonérő földiepret, alapos mosás után a nagyobb szemeket kettévágva, a kisebbeket egészben egy porcelán tál aljára egy sor epret raktam, amit megszórtam csakúgy gondolomra 
kristálycukorral, mert siettem és nem akartam darálni, aztán beborítottam tejföllel. Így rétegeztem, míg az anyagok elfogytak - tejfölből egy nagy pohárral használtam el (330 grammos). Tetejét megszórtam apróra vágott mentával.
Várakozáson felül finom volt, csak ajánlani tudom mindenkinek! Köszönöm az ötletet Máginak!

Hamvas Béla  szerint ezt júniusban kell enni, hát én két napot késtem vele, de most is nagyon jólesett.A jóisten uzsonnája című novellájában nagyon élvezetesen ír erről a desszertről, érdemes elolvasni.

10 megjegyzés:

  1. Gyors és biztos nagyon finom is :)
    Ha van kedved egy kis játékhoz, akkor kérlek nézz be hozzám:
    http://sunisuti.blogspot.hu/2014/07/liebster-award-dijat-kaptam.html

    VálaszTörlés
  2. Én kipróbáltam, valóban nagyon finom :) Nem kellenek bonyolult dolgok egy frissítő nyári desszerthez :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Tejszínhab! Igazad van, a nyári friss gyümölcsök valami plusszal verhetetlenek!

      Törlés
  3. Ezt én is elszerettem volna készíteni, de most egy kicsit lekéstem róla. DE, jövőre muszáj lesz. :) Nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Okki, talán ha te is hozzájutnál folytontermő eperhez, mint én. Akitől vettem, azt ígéárte, egész nyáron kapható lesz nála. Ennek örülök.

      Törlés
  4. A tejföl csodákra képes, az eperrel is biztos csodát művel:-)
    Én málnával és babapiskótával készítettem hasonlót, az annyira finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Gerdi, én is egy-két éve készítem a tejfölös édességeket, és nekünk is nagyon bejönnek.

      Törlés
  5. De jó!! Én is szívesen megkóstolnám, bár talán epret már nem találnék hozzá... :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...