Összes oldalmegjelenítés

2014. június 10., kedd

Meggyes leveles süti

Meggyes leveles süti

Pünkösdvasárnap délután nekiálltam ennek a gyorsan elkészíthető meggyes desszertnek.
A recept a Femina oldalán kínálta magát.
Meggyes leveles süti
Hozzávaéók:
  • 50 dkg leveles tészta
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 3 dl tej
  • 80 dkg meggy
  • 1 dl meggylé
  • 1 púpozott evőkanálnyi kristálycukor
Készítsd el a pudingot a csomagon leírtaknak megfelelően, majd tedd félre egy kicsit hűlni. A meggyeket magozd ki, ha ez megvan, vágd őket félbe, és úsztasd a meggylében, a legjobb, ha befőttet használsz, akkor ott már adott a lé is. Ha mindezzel kész vagy, nemes egyszerűséggel kend a tésztára a pudingot, egyenletesen oszlasd el rajta a meggyeket, szórd meg a tetejét a cukorral, és told be a sütőbe körülbelül fél órára.
Annyiban tértem el az eredetitől, hogy epres pudingot főztem fel. A 3 deci tejbe tettem még 3 evőkanál kristálycukrot.
A bolti levelestésztám 6 téglalapból állt. Ezeket, miután felengedtek szobahőmérsékletűre, egyenként még kicsit kinyújtottam. Egymást helyenként takarva béleltem ki egy 23 centi átmérőjű kerek kapcsos tortaformát a tésztalapokkal. Rákentem a pudingot(illetve nálam nemigen lehetett kenni, mert merevre kihűlt,most nem figyeltem a receptben javasoltra,  tehát erre figyelni kell, hogy a pudingot ne hűtsük ki teljesen), rászórtam a meggyet, aztán gondolkodtam, hogy levét is ráöntsem-e?
Etekintetben nem valami szájbarágós a recept, de végülis nem olyan sok az 1 deci lé 80 deka meggyhez (nálam 2 üveg házi meggybefőtt volt), hát ráöntöttem. És most szórtam a tetejére az 1 kanál kristálycukrot is. (a recept erre sem tér ki, a pudingot eleve több cukorral kell főzni, mint 1 kanál, hát úgy gondoltam, ez ide kell).Én 220 fokra melegítettem elő a sütőt és    sütöttem alsó-felső lángon.
Fázisfotók
Hááááát..... Az enyém nem olyan lett, mint a Femina fotóján lévő. A tetején a meggy nem lett szép fényes, szószos. De nem is értem, mitől lett volna szószos, hiszen semmivel nem kellett sűríteni a meggylét. Szerintem valami kimaradt a receptből. A szeleteléssel is meggyűlt a gondom. Nem lehetett szépen szeletelni se. No mindegy, a kinézete ellenére finom volt, elfogyott.


Nem hiszem, hogy máskor is sütök ilyet...

5 megjegyzés:

  1. Uhhhhh, igazán csábító :) kérek, kérek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Millye, nézd meg az eredeti recept képét, az nagyon csábító, de az enyém nem lett olyan.
      Vagy megpróbálhatnád elkészíteni, Te olyan ügyes vagy, hátha neked jobban sikerülne! :)

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki! Szeretem az ilyen gyorsan készíthető sütiket! :)

    VálaszTörlés
  3. Nincs ezzel semmi baj. Biztos, hogy nagyon finom, annak ellenére, hogy nem fénylik :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...