Összes oldalmegjelenítés

2014. június 5., csütörtök

Kukoricalisztes-epres sütemény

kukoricalisztes-epres sütemény

A hét elején láttam meg ezt a süteményt, és nagyon megörültem neki. Egyrészt, mert még van friss eper, másrészt mert már elég régi a kukoricalisztem, ideje elhasználni, nehogy megkeseredjen.
Abroszra- való  Kipróbált és bevált receptje nálunk is nagyon bevált, hálám és köszönetem érte. Mindent az ő leírása alapján csináltam, talán az eper kicsit több volt, nem mértem.
Hozzávalók:
 17 dkg liszt
- 10 dkg kukoricaliszt
- 11 dkg cukor
- 1 tk szódabikarbóna
- 2 tk sütőpor
- csipet só
- 1 citrom reszelt héja
- 2,4 dl natúr joghurt
- 2 tk vaníliakivonat
- 2 tojás
- 80 ml olaj (nálam napraforgóolaj)
20 dkg eper
A kimért liszteket, cukrot sót, sütőport, szódabikarbónát, reszelt citromhéjat szárazon összekevertem.
Egy másik edényben a joghurtot, olajat, tojásokat, vaníliaeszenciát szintén jól elkevertem, majd apránként hozzáadtam a lisztes elegyet. Csak fakanalat használtam, nem kell nagyo kikeverni, készítése hasonlatos a muffinéhoz. a masszát beleöntöttem egy sütőpapírral bélelt 23 centis kapcsos kerek tortaformába, és a tetejére szórtam az előzőleg alaposan megmosott, jól lecsurgatott félbevágott eperszemeket.
az eredeti recept 185 fokon 35-40 perc sütési időt ír.
Én 200 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon 50 percig sütöttem.

Sütőből kivéve kis pihentetés után kivettem a formából. Langyosan vágtam fel, porcukorral meghintve tálaltam. nagyon finom volt, a kukoricaliszt kellemes különleges ízt adott neki. Más gyümölccsel is süthető.



5 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett, guszta! Nekem is van kevés megmaradt kukoricalisztem érdemes lenne kipróbálnom!

    VálaszTörlés
  2. Tetszik! Kukoricalisztből eddig csak kukoricaprószát/málét készítettem, de biztos fincsi lehet!

    VálaszTörlés
  3. Ezt én is kinéztem már, cseresznyével szeretném elkészíteni. Örülök a hírnek, hogy nálatok is bevált! ;-)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Éva, Csigabige,Millye és Zsuzsa! Mindőtöknek köszönöm a dicséreteket. Érdemes kipróbálni, mert könnyen, gyorsan elkészíthető és finom! Más gyümölccsel is készíthető.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...