Összes oldalmegjelenítés

2014. június 8., vasárnap

Buborékos kókusztorta

Buborékos kókusztorta

Most éppen nem volt kedvem sütni. Házfelújítás, udvarrendezés van nálunk, és ez rengeteg munkával jár.
Az ilyenkor szzükséges takarítási munkákat úgy szeretem csinálni, hogy hajrá, aztán mindent bele, amíg tart.
Csak hát jött az ünnep, meg egyébként is főzök mindennap most is, hiszen enni kell, a nasi pedig hiányozna, így hát valami gyors megoldású sütikét kerestem.
Mártinál akadtam a Buborékos kókusztortára, ami mutatós is, gyorsan elkészíthető és nagyon finomnak ígérkezett.
Buborék hozzávalói:
  • 25 dkg. túró
  • 5 dkg. kókusz
  • 5dkg. cukor
  • 2 tojássárgája
  • 2 ek. étkezési keményítő
  • pár csepp piros ételfesték /ez el is maradhat/- nálam elmaradt 
Tészta hozzávalói:
  • 2 tojás + a buborékból megmaradt fehérje
  • 6 dk. cukor
  • 5 dk. olvasztott csokoládé
  • 2 ek. liszt
  • 2 ek. étkezési keményítő
  • 3 ek. kakaó
  • csipet só
  • 1/2 cs. sütőpor
Tetejére:
  • 1 dl. tej
  • 5 dk. cukor
  • 5 dkg. vaj
  • 1 tábla csoki
Célszerú először a "buborékok" elkészítésével kezdeni. Csak össze kell gyúrni a hozzávalkat, majd diónyi gömböket formálni belőlük, melyeket sütőpapírral bélelt kerek tortaformába tettem.Márti nem írta a tortaforma nagyságát, én 23 centi átmérőjűt használtam.
Ezután a tészta száraz összetevőit összekevertem. Egy edényben kemény habbá vertem a 4 tojásfehérjét, utojára belekevertem a 2 tojássárgáját. Apránként kevertem hozzá a lisztes elegyhez, felváltva az olvasztott csokival. Én túl sűrűnek találtam a masszát, így még belekevertem 1 evőkanál forróvizet. Ennek ellenére elég nehezen tudtam beborítíni vele a buborékokat, kanállal igyekeztem eligazgatni, hogy mindegyiket bfeje.
Előmelegített 180 fokosforró sütőben kell sütni 20-25 percig, de nálam 200 fokon, alsó-felső lángon 40 perc alatt sült meg. Tűpróbát végeztem!
Összemelegítettem a máz hozzávalóit egyneművé kevergettem, kicsit főztem, míg sűrűsödött, majd a forró mázat a kissé már hűlt tortára öntöttem. Ez a torta nem lesz magas.
 Az 1. és 2. képen nyersen, a harmadikon készen 
A máz nem szilárdult teljesen keménnyé rajta, de azért szépen vágható volt. Brutálisan csokoládés, elég tömény, ezért is javasolja Márti, hogy fagyival tálaljuk. El tudtam volna képzelni hozzá kókuszfagyit, vagy vaníliás öntetet, de most nem szántam időt ilyesmik készítésére, ezért tejszínhabbal tálaltam.
Nagyon finom! Köszönöm mártinak a receptet!

Áldott, békés pünkösdöt kívánok minden olvasómnak!

6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és igen finom lehet! A nagy munkában kell az energia utánpótlás ebből a finomságból erőt nyertek!:-)) Nektek is kellemes ünneplést!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Éva, viszont kívánok kellemes Pünkösdöt!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon mutatós lett :) imádnám :)

    VálaszTörlés
  4. Imádom a kókuszt, és ez milyen kis mutatós süti! Fagyi nélkül is lecsúszna :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néz ki ez a sütemény! Biztos finom is!

    VálaszTörlés
  6. Millye,Tejszínhab, CSigabige! Köszönöm a dicséreteket!
    A süti finom, viszont elég tömény, ezért jobban csúszik, ha van hozzá valami öntet féle.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...