Összes oldalmegjelenítés

2014. május 31., szombat

Kelesztés nélküli pizza egyszerűen

Kelesztés nélküli pizza
Ma reggel Lillánál megláttam ezt a receptet, és máris határoztam, hogy nem grízes tészta lesz a bableves után, hanem ez.

Kelesztés nélküli pizza 
Tészta:
300 gr liszt
3 ek. olívaolaj
200 ml víz 
1 zacskó porélesztő
1 tk. só
A tészta összes hozzávalóját egy tálba öntjük, majd pár perc alatt kidagasztjuk - akár kézzel, vagy géppel.  
A tésztát egy olívaolajjal kikent pizzasütő formába, vagy gáztepsibe egyengetjük - nem nyújtjuk, csak kézzel igazítjuk formára, és kellő vastagságúra, majd Megkenjük a paradicsomszósszal, és a kívánt feltéttel megpakoljuk. Végül magas hőfokon 200-220 fokon légkeveréses üzemmódban (ha nincs megfelel az alsó-felső is) 15-20 perc alatt készre sütjük.

Feltétnek  bármi lehet, amit pizzára szoktunk tenni. Én most dupla adagot dgasztottam be fele teljes kiőrlésű búzaliszt, fele simalisztből.  A nagy gáztepsiben kolbászos, a kerek pizzasütőben vega pizza sült.
Így készült
A sütőpapírral bélelt gáztepsibe belenyomkodtam a tészta 2/3át. Megkentem házi pizzaszósszal,(amit még tavaly készítettem a befőzőautomatával). Egy üveg szintén saját készítésű lecsót (levét szűrőkanálban leszűrtem) a szószós felületen elosztottam. Ezt kiraktam házi mangalica szalámi karikákkal, megszórtam reszelt trappista sajttal és a 220 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon 35 perc alatt megsütöttem.
míg sült, a kerek pizzasütőbe is belenyomkodtam a tésztát, rákentem a pizzaszószt, majd egy vékony karikákra metélt vöröshagymát osztottam el rajta. Ezután jól megszórtam főtt kukoricával (fagyasztott, de kis melegvízben kimelegítettem). Friss bazsalikom és oregánó leveleket csipkedtem rá. Sajtot reszeltem a tetejére és miután kivettem a kolbászos pizzát, mehetett a sütőbe. Ennek elég volt jó húsz perc.
Kolbászos pizza
Kukoricás pizza
Köszönöm Lillának a receptet! Finom ebédünk volt ma!

2 megjegyzés:

  1. Micsoda finomat készítettél! Nagyon jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Csigabige! Ténylegfinom volt! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...