Összes oldalmegjelenítés

2014. május 8., csütörtök

Eperkrémes torta születésnapra

Eperkrémes torta

Ma van a férjem születésnapja. Csokitortát  terveztem, mert a fondant bevonatos tortákat nem kedveli a család (pedig a SAD-ra azt kellett volna készíteni, de így most onnan kimaradok). 
Ám a piacon gyönyörű epret árultak  kiskőrősi kistermelők elfogadható áron, azt nem lehetett kihagyni.
De szereti az epres tortát is, tavaly Ezt készítettem neki, és nagyon elégedett volt a küllemével is, az ízvilágával is. Most a tavalyinál egyszerűbb torta lett.
Hat tojásból vizes piskótát sütöttem, úgy mint Itt.
Míg sült a piskóta, a krémet is megfőztem.
Két csomag epres pudingport 6 csapott ek kristálycukorral egy lábasban összekevertem, felöntöttem 6 deci tej és 1 deci meggylé keverékével és sűrűre főztem. Kevergetve kihűtöttem.
A három lapba vágott piskótát kívül-belül ezzel a krémmel kentem be. A belsejébe minden réteg krémre szeletelt epret raktam. Éjszakára hűtőbe került.
Reggel a külső díszítést kicsit elkapkodtam. Általában a csinosítgatásra jut a legkevesebb időm, pedig azt szeretem csinálni legjobban. Délig is elszuttyogtam volna vele szívem szerint, de sietnem kellett.
Reggel én voltam a lányokkal (unokákkal). Anna már önállóan elkészült, elment az iskolába, de Dorkát elég volt az ágyból "kiénekelni"! Már háromszor elénekeltem a Pálkatapétert, de "mégegyszer" akarta hallani. Aztán verselés következett, mikor pedig végre felkelt, jól eljátszottuk a mosdást, öltözést, reggelizést.
(Csodálkoztam is magamon a türelmem miatt. :)
Az óvoda előtt nehéz parkolni, a hátizsákjáért vissza kellett mennem, na szóval 9 óra volt majdnem, hogy hazaértem. Gyorsan olvasztott csokiba mártogattam a félretett epreket, egy keveset nylonzacskó sarkába tettem a feliratnak. A maradékkal csokipöttyöket nyomtam a torta oldalára, oszt jónapot!
Találtam gyertyát, de pink rózsaszín, nem kimondottan férfiembörnek való....
Ha időben megfő a kakaspörkölt, akkor talán sikerül elugranom a legközelebbi százforintos boltba gyertyáért.
Egy órakor ebéd, akkor majd kiderül, hogy finom-e a torta?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Finom volt a torta

12 megjegyzés:

  1. Isten éltesse a férjedet! A torta gyönyörű lett :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm katalin, a férjem nevében is!

      Törlés
  2. A tavalyi tortád is nagyon jól sikerült, de ez is csodás - nem utolsó sorban a színe miatt ;) Isten éltesse a férjedet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejszínhab, a férjem nevében is köszönöm!

      Törlés
  3. Isten éltesse a férjedet :) Szerintem jól esett neki a kakaspörkölt után ez a finom és szép torta :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Janka a férjem nevében is! Igen, a tortával (is) mindenki elégedett volt.

      Törlés
  4. Mire ideérek, szerintem már el is fogyott az utolsó morzsáig ez a finom torta! :) Isten éltesse az ünnepeltet erőben, egészségben! :)

    VálaszTörlés
  5. Hankka, a férjem nevében is köszönöm!
    Jó nagy torta volt, még ma is ehetünk belőle. :)

    VálaszTörlés
  6. Csodaszép tortát készítettél a férjednek! Boldog születésnapot kívánok neki! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Csigabige a férjem nevében is! :)

      Törlés
  7. Boldog születésnapot a férjednek. Igazán csodás tortát készítettél neki :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye a férjem nevében is!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...