Összes oldalmegjelenítés

2014. május 21., szerda

Csokoládés zabkása torta

Csokoládés zabkása torta
Ahogy rátaláltam Gabojszánál erre a receptre, máris raktam az asztalra a hozzávalókat,egy jó óra múlva pedig már hűtöttem, hogy mielőbb meg tudjam kóstolni. Csak annyit módosítottam rajta, hogy nem xukorral készült.
Hozzávalók:
fél liter tej
15 evőkanál zabpehely
3 evőkanál sötétbarna bio nádcukor
1 teáskanál őrölt fahéj
1 evőkanál natúr kakaópor
5 deka jó minőségű étcsokoládé
A felmelegített tejbe belemértem a zabpelyhet és visszatettem a tűzre, kevergetve összeforraltam. Nekem be is sűrűsödött. Elzártam alatta a lángot és belekevertem a többi hozzávalót. a csokoládé azonnal bele is olvadt.
Gondban voltam, hogy milyen formában süssem. A kerek szilikon sütőm nagy, a 18 centis tortaformám kicsi hozzá.
(A férjem ilyenkor elkezdi vakargatni a kopasz feje tetejét, nem azért mert viszket neki, hanem ezzel fejezi ki a véleményét. El se kell mondania, a fejvakargatásból tudom, hogy szerinte annyi sütőforma van a háznál, hogy Dunát lehetne vele rekeszteni). De ehhez a gérfiak nem értenek! :)
Ennél a szív alakú sütőformánál kötöttem ki. (Utóbb kiderült, hogy mégiscsak a 18 centisbe kellett volna sütni, mert ebben kicsit lapos lapos lett.) Fagyos vajjal bekentem, megszórtam morzsával és beleterítettem a sűrű masszát.
Előmelegítettem a sütőt(180 fokon 45 perc sütési idő a javasolt). mivel az én sütőm lassúbb, 220 fokon kezdtem a sütést, alsó-felső lángon sütöttem. Sajnos pontos időt most nem néztem, de a sütemény állagából, színéből meg tudtam állapítani, amikor elkészült.

Én nagyon szeretem a zabpelyhes dolgokat. Ez is olyan kellemes illatot árasztott, hogy alig bírtam kivárni, amíg langyosra hűlt. Nagyon-nagyon finom volt!
Nemcsak nekünk ízlett, felét elvittem a sógornőmnek, ő is nagyon dícsérte.
Gabojszának köszönöm a receptet!


5 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszönöm Gabi, tényleg nagyon finom volt!

      Törlés
  2. Mostanában mi is rákattantunk a zabpehelyből készült finomságokra, a kakaóval készített pudingot pl. imádjuk. Ez a torta is nagyon finom lehet, ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, nekünk finom volt, és eglszségesebbnek tartjuk, mintha lisztből készült volna.

      Törlés
  3. Szia. Ennek van édes íze? Mert én megenném, ha zabízű és cukortalan, de az ismerősöm nem.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...