Összes oldalmegjelenítés

2014. május 24., szombat

Csíkos kifli

Csíkos kifli
Hozzávalók:
80 dkg liszt
300 g joghurt
1,4 dl langyos tej
2 kisebb tojás 
6 evőkanál cukor
10 dkg puha vaj
4 dkg élesztő
A kakaós tésztához:
4 evőkanál kakaópor
2 evőkanál tej

Lekenni:
2 evőkanál tej

Az eredeti recept töltelékkel írja ezt a kiflit, és bár én anélkül csináltam, ideírom.
Tölteléknek:
pár kocka csokoládé, lekvár, stb.
Én most is a kenyérsütő géppel állíttattam össze a tésztát, de akinek nincs, az a hagyományos módon dagassza ki az alaptésztát.
A megkelt tésztát átgyúrtam és két részre osztottam. Az egyik felébe belegyúrtam a kakaót és a tejet, majd ezeket is elfeleztem. Külön külön nyújtottam el a fehér és a kakaós tésztákat. Mindegyik kakaós téglalapra egy fehér téglalapot tettem, majd hosszában kettévágtam, a csíkokat pedig háromszög formákra. A háromszögeket szélesebb végüknél kezdve tekertem fel kiflinek. Váltakozva csavartam fel őket, némelyiknek barna, némelyiknek fehér lett a külseje. A kifliket sütőpapírral bélelt tepsiben negyed órát kelesztettem, majd tejjel lekentem őket és 200 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon  tepsinként 30 perc alatt megsütöttem.
Fázisok
Nagyon finom gyenge tésztájú, kellemesen édeskés kiflijeim lettek.
A belsejük is csíkos
Ebből a mennyiségből kb. 40 darab lett(én dupla adagból készítettem, mint az eredeti recept). Kőművesek dolgoznak nálunk, megkínáltam őket kiflivel. Mind a hatan nagyon dícsérték. Persze, tudom, hogy nem mondták volna akkor se, hogy nem jó, ha kevésbé sikeres. De tényleg nagyon finom volt, a családnak is ízlett.
A tészta receptjét Borsótól hoztam, köszönet érte! (nem sok tejem volt itthon, viszont volt joghurt, ezért kutakodtam olyan recept után, aminek az összetevői rendelkezésemre állnak.) Borsó töltve készítette el, úgy biztos finomabb!

9 megjegyzés:

  1. Isteniek lennének most reggelire :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kati! Holnapra még megsütheted.

      Törlés
  2. Látszik a süteményen hogy nagyon jó könnyű tésztája lehet! Nagyon guszták! Ettől biztos erőre kaptak a munkások is ugye?:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Igen erőre kaptak, nagyon rendesen dolgoztak- :))

      Törlés
  3. Szépek lettek, kívül-belül :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néznek ki! Uzsira tökéletes lenne! :)

    VálaszTörlés
  5. Kipróbáltam de ezzel a cukormennyiséggel íztelen lett. Több cukorral ficsibb lenne. :(

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...