Összes oldalmegjelenítés

2014. május 18., vasárnap

Bodza-fánk

Bodza-fánk
Amint megláttam tegnap Gizinél ezt a receptet, máris indultam bodzavirágért. Éppen eső után voltunk, így tiszta virágokat sikerült szednem a szomszédék kerítése mellett. Kiterítettem őket száradni. Ma reggel csak le kellett csipkedni a szárról a virágokat, és már készülhetett is a finom bodzafánk.
Hozzávalók:
15 dkg liszt
2 kisebb tojás
1,5 dl tejszín
1 dl szénsavas ásványvíz
1 cs vaníliás cukor
csipet só
2-3 marék bodzavirág
bőséges olaj a sütéshez
Én mindjárt dupla hozzávalókat mértem ki. Egy tálba szitáltam a lisztet, hozátettem a felütött tojásokat és az összes többi hozzávalót, majd géppel csomómentesre kikevertem. Utoljára fakanállal kevertem bele a bodzavirágot, és már lehetett is sütni.

Egy liter olajat felforrósítottam, majd kanállal szaggattam bele a fánkokat. Lejjebb vettem a lángot, és többször forgatva szép pirosra sütöttem őket. Öt-hat perc alatt sült meg egy adag. Nekem laposabbak lettek, mint Gizié, valószínűleg lágyabb volt a tésztám. Lehet még bele lisztet keverni utólag is, hogy sűrű palacsintatészta állagú legyen.
A kisűlt, lecsepegtetett fánkokat forrón vaníliás porcukorba forgattam.
Melegen ajánlatos fogyasztani, bár nálunk hidegen is elfogyott.
Mindenkinek ajánlom, hogy amíg tart a bodzaszezon, próbálja ki, nagyon finom!
Gizi, köszönöm a receptet!

16 megjegyzés:

  1. Éppen most bodzafagyit csodáltam meg, most meg fánkot bodzásan... nagyon jó ötlet! Én is csak dupla adagnak állnék neki:-)

    VálaszTörlés
  2. Csodás ötlet! Én is a bodzára vagyok most "rákattanva", gyártom a limonádét 2 naponta :)
    Ezt is ki kell próbálnom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Wanna! Én az idén el vagyok maradva a "bodzázással" az esőzések miatt. Remélem a jövő héten már jó idő lesz és bepótolhatom.

      Törlés
  3. Ha ne lennék holt fáradt, biz isten sütnék most egy adaggal úgy megkívántam!
    De ezért csak te vagy a hibás Marisz, mert ilyen finomságot mutogatsz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juci, holnap is jól fog ám esni! :)

      Törlés
  4. Nagyon guszta!!! Igaz tegnap jól belaktam bodzafánkkal, de azért egy-két darabot szívesen befalnák most is. :) Köszönöm, hogy megemlítettél és belinkeltél!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gizi, én köszönöm a receptet! Nagyon bejött nekünk is.

      Törlés
  5. Marika, nagyszerűen néznek ki a fánkok! Én is ki fogom próbálni!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm roza! Siess, mert hamarosan levirágzik a bodza.

      Törlés
  6. A férjemnél biztos nyerő lenne mert imádja a bodzát :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Millye, akkor használd ki ezt az 1-2 hetet amíg virágzik, és süssél neki!

      Törlés
  7. Nagyon guszták lettek! Ilyenről még nem is hallottam, csak a bodzapalacsintáról .-) De ez is nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  8. Még bodzás fánkot nem ettem, de mivel a bodzát nagyon szeretem, úgyszintén a fánkot is, biztosan nagyon ízlene ez a fánk is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Okki! Biztos vagyok benne, hogy szeretnéd.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...