Összes oldalmegjelenítés

2014. május 11., vasárnap

Almás tekercs

Almás tekercs
Almatölteléket befőzőautomatával tettem el, így az adott volt az almás süteményhez, de tej nem volt itthon, vaj csak 10 deka, tehát valami egyszerűbb tésztareceptet kellett hozzá  keresnem. 
Találtam is Itt.
Tészta hozzávalói:
200 g liszt
10 kanál olaj
7 kanál ásványvíz
1 kanál ecet
1 kanál sűtőpor
1 kanál cukor
A lisztből elveszünk 2 kanállal, az olajból 3 kanállal. Ezt egy edényben tűzre tesszük és homogén szósszá összemelegítjük, majd féltretesszük.
A többi lisztbe belekeverjük a sütőport, a cukrot, maradék olajat, az ásványvizet és az ecetet, és fakanállal összekeverjük, jól összedolgozzuk. Ezt a tésztát vékony téglalppá nyújtjuk, megkenjük az olajos szósszal, feltekerjük és hűtőbe tesszük 2 órára. A két óra leteltével újból összegyúrjuk és újból kinyújtjuk vékonyra.
Majd rákenjük a tölteléket, feltekerjük és kikent lisztezett tepsibe helyezve előmelegített sütővben 25-30 percig sütjük.
Akadt azért némi gondom ezzel a tésztával, mert bár pontosan mértem ki a hozzávalókat, annyira lágy lett, hogy nyújtásról szó sem lehetett. A recept nem tér ki a kanál méretére, én evőkanállal mértem mindent, de elég sok lisztet kellett még hozzáadnom, hogy nyújtható legyen.
Az almatöltelék szerintem lehet a szokásos párolt, édesített, fahéjas töltelék, de biztos más gyümölccsel is finom.
A sütő hőmérséklete szintén nincs megadva, én 200 fokra előmelegített sütőben 40 percig sütöttem és még 5 percig bent hagytam elzárás után.
Fázisok a készítésről
Langyosan szeleteltem 2 centi szélesre. Finom omlós volt. Örülök ennek a tésztareceptnek, mert kevés hozzávalóból igen gyorsan készíthető sütemény.

12 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett, látszik, hogy milyen finom szeletek! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól hangzik almás töltelékkel, egyszerű, mutatós és finom is:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó kis recept és látszik, hogy milyen finom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Janka! Én is örülök ennek a receptnek.

      Törlés
  4. De jól néz ki, szívesen elfogadnék egy-két szeletet! Nagyon szeretem az almás töltelékű tésztákat :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...