Összes oldalmegjelenítés

2014. április 4., péntek

Vadász szelet

Vadász szelet

Tészta hozzávalói:
40 deka liszt
1 késhegynyi szódabikarbóna
fél cs.sütőpor
2 tojás 2 ek méz
2 ek natúr kakaópor
10 deka vaj
A tojásokat, mézet, vajat és a kakaóport egy edényben összekevertem, majd gőz fölött felfőztem (kb. 5 perc). Langyosra  kihűtöttem, akkor adtam hozzá a sütőporral és szódabikarbónával elvegyített lisztet és meggyúrtam a tésztát. három cipóba osztottam, és egyenként közepes tepsi nagyságú lapokká nyújtottam. Én úgy szoktam, hogy előre kivágom a lapok nagyságának megfelelő sütőpapírt, ezen nyújtom el a tésztát és csak áthúzom egy tepsi hátára amikor beteszem sülni.Előmelegített sütőben közepes hőfokon 10 perc alatt sül meg egy lap (nálam 180 fok).
Ezekkel a lapokkal nagyon megjártam, ilyen még nem fordult elő velem. Vért izzadtam, mire úgy-ahogy sikerült kinyújtanom őket. A tészta kemény volt és porladt szét.Próbáltam átgyúrni kis tejjel, de nem használt. Segítséget kértem egy facebookos csoportban, azt az ötletet kaptam, hogy kicsit mikrózzam meg. Ettől tényleg valamelyest nyújthatóbb lett, de addigra már két lapot szinte a tenyeremmel kinyújtottam.  Az okának pedig azt jelölték meg, hogy nem főztem elég ideig a mézet. Akkor kemény a tészta, ha hideg benne a méz. Legközelebb tehát erre kell ügyelni!
I.krém:
1 cs tejszín ízű pudingpor
3 deci tej
5 deka étcsokoládé
12,5 deka vaj
10 deka porcukor
fél deci tejszín
fél fiola rumaroma
2-3 ek lefőzött feketekávé
II.krém:
1 cs tejszín ízű pudingpor
3 deci tej
5 deka kókuszreszelék
12,5 deka vaj
8 deka porcukor
fél deci tejszín
A pudingporokat külön-külön felfőzzük a tejjel. Az egyik pudingba még melegen beletördeljük és elkeverjük a csokoládét, a másikba még melegen belekeverjük a kókuszreszeléket.Mindkettőt hagyjuk langyosra kihűlni. Ekkor kezdjük kihabosítani a csokoládés pudingot a szobahőmérsékletű vajjal, beleadva a többi hozzávalót is. 
A másik krémet ugyanígy a kókuszreszelékkel és a többi hozzávalóval készre keverjük.
A már teljesen kihűlt lapokat megtöltjük a krémekkel.
Az alsó lapot megkenjük a csokoládés krémmel, ráhelyezzük a második lapot, amire a kókuszos krém kerül, a harmadik lappal pedig befejük.
Tetejére:
10 deka ét bevonó csoki
1 ek étolaj
Vízgőz fölött felolvasztjuk az olajjal a csokit és ráöntjük a sütemény tetejére, kókuszreszelékkel megszórjuk. Hűtőbe tesszük, hogy megpuhuljanak a lapok.
Fogyasztás előtt vizes késsel hosszúkás szeletekre felvágjuk.
A recept  Lelőhelye  ez az újságkivágás. Nagyon örülök, hogy rátaláltam.
Legjobb, ha 1-2 napot áll, addigra jól összeérik.
Nagyon-nagyon finom!

13 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik, nem ismertem ezt a sütit. 2 napig várni rá elég nehéz lenne, de lehet, hogy megpróbálkozom vele és jól eldugom mindenki elől,,, :))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Zsuzsa! Szerintem ha ügyes vagy a nyers tészta készítésénél és eleve lágyabb a tésztája, akkor kisülve is hamarabb puhul. Nagyon finom süti, érdemes próbálkozni vele.

    VálaszTörlés
  3. Még sosem hallottam erről a sütiről, de nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  4. Biztos vagyok benne hogy nagyon finom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye, nagyon finom volt!

      Törlés
  5. Nagyon guszta, meghiszem, hogy nagyon-nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom süti lehet, lecsaptam a receptre:-)
    Én is jártam már így mézes lappal, de most már legalább tudom az okát a nehezen nyújthatóságnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gerdi!
      Engem akkor az érdekelt volna, milyen megoldással lehet könnyebben kinyújtani? Mostmár tudom, hogy a hozzáadott folyadék nem segít.

      Törlés
  7. Én nem ismererem ezt a süteményt, de mennyei finomnak néz kit!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elisabeth, én is most találkoztam ezzel a recepttel először. De jó választás volt, mert nagyon finom!

      Törlés
  8. KEDVES MARISZ!
    A krémhez a tejszin főző vagy hab,ha hab akkor ugye fel kell verni és úgy kevernia többi összetevőhöz??Mamika

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...