Összes oldalmegjelenítés

2014. március 4., kedd

Meggyes-csokis kelt kalács a 15.Blogkóstolóra

Meggyes-csokis kelt kalács

Nagyon szeretek blogkóstolni. A mostani játék háziasszonya Süni a Süni süti blog írója Piroskát, a Süssünk-főzzünk együtt blog íróját sorsolta páromul.
Na, fel volt adva a lecke, mert a bőség zavarába estem. Piroska vegyes blogot vezet, és bár az én profilom a torták, sütemények, kalácsok, ezek is olyan szép számmal vannak nála, hogy elég volt választani. 
Azért csak sikerült, ezt a finom kalácsot.
Tészta hozzávalói:
30 deka liszt
2 deka éleztő
1,25 deci tej
1,5 ek kristálycukor
csipet só
1 tojássárgája
2 deka vaj

1 ek natúr kakaópor

Tölteni:
2 deci lecsepegtetett meggybefőtt
Tetejére:
6 deka bevonó csoki

Én a kenyérsütő tartályába a szokásos módon és sorrendben beletettem a tészta hozzávalóit - a vajat megolvasztva a sípszó után -, és dagasztó-kelesztő programra kapcsoltam a gépet. A másfél óra letelte után kicsit átdolgoztam a tésztát, ketté vettem, és az egyik felébe belegyúrtam a kakaóport. 
Én dupla adagot készítettem, ezért a nagy gáztepsimet sütőpapírral kibéleltem. A fehér tésztát akkora téglalappá nyújtottam, mint a tepsi, és belehelyeztem. A barna tésztát szintén akkorára nyújtottam, és rátettem a fehérre. A tepsi hosszanti oldalának megfelelően csíkban két oldalt ráhelyeztem a meggyet - kis kekszdarát szórtam alá. Mindkét oldalról egymással szembe haladva feltekertem. Lekentem tojással és letakarva kelesztettem amíg bemelegedett a sütő (kb. 20 perc). Eredetileg 180 fokon 15-20 perc lenne a sütési ideje, de nálam 200 fokon alsó-felső lángon 40 perc alatt sült meg.
Miután kihűlt, be kellett vonni olvasztott csokival. No itt lett egy kis prüci, mert akkor szembesültem vele, hogy addig jártam rá a csokira, hogy alig maradt (esténként kicsit lopkodtam). Dupla adag kalácshoz több mint tíz deka csoki kellett volna, nekem meg 5-6 dekányi volt. Vajjal felolvasztottam és szilikon ecsettel kentem a kalácsra.
Így készült
Nem lett olyan szép kinézetű, mint Piroskáé, de nagyon-nagyon finom volt! Annak ellenére is, hogy csak xilittel elrakott sima meggybefőttel készült, nem amaréna meggyel, mint Piroskáé. Bár tettem el nyáron amaréna meggyet, de már rég elfogyott. Jövőre bátran merek többet eltenni, mert nagyon finom, különleges volt.
Piroskának nagyon köszönöm a receptet, Süninek pedig a játék levezénylését.

A tészta a hagyományos dagasztással is elkészíthető.

14 megjegyzés:

  1. Hmmmmmmmmmm, ez igen!!! Biztos, hogy csodafinom volt! :-)

    VálaszTörlés
  2. Milyen huncutul kandikálnak ki a meggyszemek! :) Az amaréna meggy akkor mégis cseresznye? Nem savanyú?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, én meggyből készítettem, de van aki cseresznyéből csinálja. Biztos az is finom. Nem savanyú, inkább kellemesen kesernyés mandulaízű.

      Törlés
  3. Értettem, hogy meggyel sütötted, csak említetted, hogy már elfogyott, amit beraktál, és azért kérdezgetlek, mert én még nem is hallottam erről a szép nevű gyümölcsről.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, az amaréna meggy kifejezésre kattintva megtalálod a receptjét, ahogyan készítettem. Ha megtetszik, nyáron te is el tudod készíteni. Az amaréna azt hiszem mandulát jelent, utalva rá, hogy keserű mandula aromával készül.

      Törlés
  4. Nagyon guszta lett. Bámulatosan ügyes vagy :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm millye! Zavarba hozol, mert ehhez nem kell bámulatos ügyesség. :)

      Törlés
  5. Szerintem is nagyon szép lett, és el tudom képzelni, hogy milyen finom is volt! :) Az amaréna meggyről tavaly lemaradtam, de idén mindenképpen tervezek készíteni, sokan dicséritek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! Az amaréna meggy süteményekbe, bonbonokva vagy pohárdesszertekbe nagyon finom. Az amaréna meggy levéből vodka hozzáöntésével likőrt kevertem, ami szintén nagyon finom volt, de mire feltettem volna elfogyott. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...