Összes oldalmegjelenítés

2014. március 18., kedd

Mákoskalács Hruscsovi tésztából

Mákoskalács Hruscsovi tésztából
Vicuska  Hruscsovi tésztáját, az egyik fajta  hűtőben kelt csodatésztáját készítettem el mákos kalácsnak.
Ennek a tésztának annyi a különlegessége, hogy Hruscsov (volt szovjet vezető) szakácsa szerint hűtőben 2-3 hónapig is eltárolható. No persze nem nálunk, nem is Vicuskánál...
Mert én is csak fél kiló lisztből készítettem, és csak egy éjszakát töltött a hűtőben. Az eredeti recept Vicuskánál olvasható, én a saját verziómat írom le.
Hozzávalók:
fél kiló liszt
250 ml natúr joghurt
2 evőkanál cukor
fél treáskanál só
200 gramm vaj
5 deka élesztő
A kenyérsütő tartályába raktam először a fjoghurtot, cukrot, sót, rá a lisztett, az élesztőt pedig a tetejére morzsoltam. A felolvasztott vajat a sípszó után öntöttem bele. Dagasztás után lekapcsoltam a gépet és a tésztát fedeles tálban a hűtőszekrénybe tettem éjszakára.
A tölteléket is elkészítettem, ami megegyezett a bejglimhez használt töltelékkel.
Reggel csak kicsit átgyúrtam és lisztezett dszkán téglalappá nyújtottam. Rákentem a tölteléket, bejgliszerűen feltekertem és tojással lekentem. Még kelesztettem 20 percig, addig a sütőt 220 fokra előmelegítettem. Alsó-felső lángon nálam 45 perc alatt sült meg.
Langyosra hűtve szeltem meg. Nagyon finom könnyű tésztájú kalácsunk lett. 
Köszönöm Vicuskának a receptet! Ilyet máskor is biztosan fogok készíteni! Bármivel tölthető, előre elkészíthető és  nagyon finom!

Bableves után második fogásnak ideális volt!

6 megjegyzés:

  1. Milyen jó kis recept, kipróbálandó! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Okki! Megéri a próbát, tényleg nagyon finom.

      Törlés
  2. Nagyon guszta és különleges a tésztája! Lehet hogy majd én is kipróbálom .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Ajánlom kipróbálásra.

      Törlés
  3. Ma dupla adagot dagasztottam be, közkívánatra! Öröm ránézni a mákos kalács szeletekre, de megkóstolnám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vicuska! És a receptet is! Legközelebb nekem is legalább dupla adagot kell csinálni, mert hamar elfogyott, és még ettünk volna.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...