Összes oldalmegjelenítés

2014. március 25., kedd

Kókuszos sütemény - a 23. SAD-ra


Kókuszos sütemény
"Kókusz pókusz" elnevezést adta a mostani játéknak Niki, a forduló háziasszonya, a Be Sweet...Minden, ami süti :) blog írója. Kókuszos édes süteményeket vár a játékra.
Szeretjük a kókuszt, nem esett nehezemre teljesíteni a kiírást.
Kókuszos sütemény
Hozzávalók:
Tészta:
4 tojás
13 ek.cukor
1 dl olaj
1 dl tej
13 ek.liszt
1 sütőpor
2 ek.kakaópor
1 ek.tej



A tojásokat kikeverjük habosra a cukorral, hozzáadjuk az olajat, a tejet és a sütőporral elkevert lisztet, majd a masszát 2 egyforma adagra osztjuk. Az egyik felébe belekeverjük a kakaót és az 1 ek. tejet. A barna tésztát  kikent, lisztezett, közepes méretű tepsibe simítjuk. Előmelegített sütőben addig sütjük, amíg a teteje át nem sül. 

Közben elkészítjük a krémet.
Krém:
5 dl tej
5 ek.cukor

3 evőkanál liszt
1 ek.vaníliaroma, vagy 1 vaníliás cukor
20 dkg kókuszreszelék

Felforraljuk a tejet a cukorral és a liszttel, majd a tűzről levéve elkeverjük benne a vanília kivonatot és a kókuszreszeléket.
A félig sült barna tésztára rákenjük a kókuszos krémet, a krémre pedig ráöntjük a sárga masszát és elsímítjuk. Visszatesszük a sütőbe és szép aranybarnára sütjük.
miután kihűlt, leöntjük a tetejét olvasztott csokival.
Tetejére:
10 deka bevonó csokoládé

Kockákra metélve tálaljuk.
Vasárnap, a férjem névnapi  ebédjén a meggyes-habos mellett ez volt a másik sütemény. Ennek is sikere volt.
A recept Innen van, köszönet érte. Amikor készítettem, volt egy déjà vu érzésem, hogy ezzel a sütivel nekem már volt valami dolgom. Akkor jutott eszembe, mikor óvatoskodtam a forró tepsivel, és valóban egyszer régen hozzászóltam  Fagyal Hajnalka ugyanezen sütijéhez. Nem égettem meg a kezem, óvatos voltam, a süti remekül sikerült, szívvel ajánlom elkészítésre mindenkinek, aki a kókuszosat szereti!

6 megjegyzés:

  1. Köszönöm Millye, tényleg az volt!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól sikerült és látszik rajta, hogy mennyire finomságos :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Janka, nagyon finomságos volt!

      Törlés
  3. Nem ismertem ezt a sütit, így mentettem is gyorsan! Finom lehet! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsi, nagyon finom volt!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...