Összes oldalmegjelenítés

2014. március 21., péntek

Csokikrémes születésnapi torta

Csokikrémes torta
Hozzávalók a piskótához:
5 tojás
15 deka cukor
17,5 deka liszt
2 teáskanál étolaj
1 teáskanál ecet
csipet só
Krém hozzávalói:
20 deka cukor
2 ek natúr kakaópor
1,5 ek liszt
3 tojás
2 ek víz
2 ek tej
pár csepp rum
20 deka vaj
A krém Kiskukta receptje.
A piskótához az egész tojásokat a cukorral kézi mixerrel alaposan kikeverjük. Beleadjuk az olajat és az ecetet is, és amikor már jó habos, akkor keverjük bele kézi fakanállal a lisztet. Sütőpapírral bélelt tortaformába öntjük a masszát és 180 fokra előmelegített sütőbe tesszük. Öt perc után a sütő hőmérsékletét 170 fokra csökkentjük, és tűpróáig sütjük. (A tortaforma 24 cm átmérőjű volt).
Az én sütőm másként működik, nekem 200 fokon kellett először sütnöm, majd 180 fokra mérsékeltem és alsó felső lánggal 40 perc alatt sütöttem készre.
Míg a piskóta sült elkészítettem a krémet.
A cukrot, kakaóport, lisztet szárazon összekevertem, majd beletettem a tojásokat és a folyadékokat, és állandó kevergetés mellett sűrűre főztem. Egy-két perc pöfögés után elzártam alatta a lángot és még fél tábla (5 deka) étcsoki beletördeltem és kevertem míg teljesen elolvadt. Időnként megkevergetve hűtöttem ki. Rumaromát használtam rum helyett.
Amikor szobahőmérsékletűre hűlt, kihabosítottam a lágy  vajjal, és kis időre hűtőbe tettem.
Ezt a piskóta receptet Yasmin bazárjából hoztam, és nagyon elégedett voltam vele.
A teljesen kihűlt piskótát három lapba vágtam, jól lehetett vágni, nem morzsálódott.
Az alsó lapot megkentem krémmel, és egy hirtelen ötlettől vezérelve felbontottam egy üveg magozott meggybefőttet és a krém tetejére szórtam lecsöpögtetett meggyet(ez nincs a receptben). A következő lapot is így csináltam, és a tetejét ráborítva az egész torta külsejét körbekentem vékonyan krémmel (sikerült úgy elosztanom a krémet hogy kívülre is jutott).
Néhány fázis
A torta dekorálását is nagyon egyszerűen oldottam meg.
5 deka fehércsokit felolvasztottam, nylonzacskóba töltöttem és a sarkát kivágva virágokat rajzoltam.
Lehet, hogy a hatéves unokám szebben rajzol, dehát én ilyet tudok. Talán ha nem kellett volna most is sietnem vele, mint mindig...
Ez a nap megint nagyon zűrös volt. Főznöm is kellett, de közben már nekiláttam a tavaszi nagytakarításnak a téli holmik mosásával-elrakásával. Beiktattam egy hajfestést-vágást, mert délután fél ötkor balettbemutatóra mentem, hogy megnézzem a kis balerinákat, az unokáimat.
(Nagyon helyesek voltak a lányok a tüll szoknyácskáikban, és nagyon szépen, kecsesen táncoltak.)
És ezen tevékenységeim közbe kellett elvégeznem ennek a tortának az utolsó símításait és a köszöntést. Mert napján akartam felköszönteni vele egyik idősebb barátnőmet aki most ünnepelte a  78. születésnapját. Évike három éve agyvérzést kapott, és azóta csak segítséggel tudja élni az életét. Járni és beszélni folyamatosan újratanul, és nagyon örülünk neki, ha bármilyen kis javulást tapasztalunk. A férje és a fia gondozzák lelkiismerettel, nagy szeretettel.
A fodrásztól hazafelé vettem "Boldog születésnapot" feliratú marcipán lapot meg gyertyát, de ezeket csak átadáskor tettem rá, és fotó sem készült.
Szeletfotót sem tudok mutatni, mert azonnal hűtőbe került a torta amíg a fiuk hazaér a munkából.
Biztos vagyok benne, hogy finom volt a torta.
Az ünnepelt és a férje
Isten éltessen, Évike! :)

12 megjegyzés:

  1. Hmmm, de jól néz ki. Isten éltesse az ünnepeltet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lilla, az ünnepelt nevében is! :)

      Törlés
  2. Meggyes csokitorta... Csodafinom lehetett!

    Az ünnepelt hölgyön nem is látszik a 78 év, a súlyos betegség dacára sem! Isten éltesse :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Viki, köszönjük, az ünnepelt nevében is! :)

      Törlés
  3. Nagyon szép és finom tortát készítettél! Isten éltesse Évikét még nagyon sokáig erőben egészségben! Hétvégén azért pihenjél kicsit!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon helyes tortát készítettél a barátnődnek! Boldog születésnapot neki! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye, Évike nevében is!

      Törlés
  5. Nagyon elegáns tortát sütöttél, boldog szülinapot Évikének:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu, Évike nevében is!

      Törlés
  6. Isten éltesse az ünnepeltet, szerintem nagyon szép lett a torta. Látszik rajta, hogy milyen szeretettel készítetted. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...