Összes oldalmegjelenítés

2014. március 2., vasárnap

Fészkes fánk - sütőben sütve

Fészkes fánk

Sütöttem már fánkot ezen a farsangon kétszer is, de ez a recept régóta elkészítésre várt. Most, a "farsang farkán" sort kerítettem rá .
Tészta hozzávalói:
  • 55 dkg liszt
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 3 dl tej
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 csipet só
  • Töltelékhez:
  • 2 csomag pudingpor
  • 7 dl tej
Tetejére:
  • 5 dkg vaj
  • kb. 10 dkg kristálycukor
Elkészítés:
A szokásos sorrendben a kenyérsütőgép üstjébe tettem a tészta hozzávalóit a vaj kivételével. Másfél órás dagasztó-kelesztő programra kapcsoltam a gépet. Az olvasztott vajat a sípszó után adtam hozzá.

A töltelékhez 2 tasak vanília pudingport 7 deci tejben 5 evőkanál cukorral sűrűre főztem. A krémbe a recept nem ír cukrot, de én tettem.
Mikor megkelt a tészta, kicsit átgyúrtam, egy rudat formáztam belőle, amit 24 egyforma darabra vágtam. a kezemmel mindegyikből gombócot formáltam, majd sütőpapírral bélelt tepsibe egymástól tisztes távolságra elhelyeztem őket (1 tepsibe 12 darabot tettem) és negyed órát letakarva kelni hagytam. Utána az ujjammal mindegyik közepébe kis fészket nyomtam, amit megtöltöttem vanília pudingkrémmel. Ismét kelni hagytam 10 percet, addig bemelegítettem a sütőt 200 fokra. Nálam 25 perc alatt alsó-felső sütéssel sültek meg. Miután kicsit hűltek, olvasztott vajjal egyenként megkentem, és némelyeket nádcukorral, másokat csokidarával szórtam meg.
Így készült
Még melegen megkóstoltuk, és a felét mindjárt meg is ettük. Nagyon finom volt.Kívül ropogós, belül omlós puha. Bár igazából nem fánk szerintem. Féltem, hogy túl édes lesz, de épp megfelelő volt. 
A puding nekem nem kellett bele mind, a fele mennyiség elég lett volna.Bármilyen más ízű pudinggal készíthető.

A receptet ITT találtam, köszönöm!

12 megjegyzés:

  1. De jó ötlet, finomak lehetnek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm Katalin! Finomak voltak, de ez nem az igazi fánk.

      Törlés
  2. Ha fánk, ha nem fánk, mindenképpen nagyon guszta és finom lehet a pudingos töltelékkel! :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Hankka! Finom volt, nagyon gyorsan elfogyott.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek s finomak lehetnek Marisz:)

    VálaszTörlés
  5. De szépek! Ránézésre azt hittem, túrósak. De pudinggal is nagyon finom lehet! A neve meg olyan kedves:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gerdi! Szerintem túróval is finom lenne!

      Törlés
  6. Először azt hittem, túróval töltött zsemle...
    Nagyon guszták, szépek a pudingos fánkjaid, Marika!

    VálaszTörlés
  7. Nálam is fánk készült, hasonló, majd holnap felteszem:) Nagyon klasszak lettek, ha vanília krémes, akkor nálunk az mind jöhet:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...