Összes oldalmegjelenítés

2014. február 4., kedd

Karamellás álom torta

Karamellás álom torta
Karamellás álom torta:
Tészta hozzávalói:                                                           
  • 5 tojás                                                                         
  • 4 evőkanál kristálycukor
  • 2 evőkanál méz
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • 10 evőkanál finomliszt
  • fél csomag sütőpor
  • 3 evőkanál meleg víz
  •  Krém hozzávalói:
  • 7 evőkanál kristálycukor
  • 7 dl tej
  • 2 csomag tejkaramella ízű pudingpor
  • 10 dkg vaj
  • 1 tojás sárgája
  • Elkészítés
  • A piskótához szétválasztjuk a tojásokat. a fehérjéket a cukor egyharmadával kemény habbá verjük.
  • A tojássárgákat a többi cukorral és a mézzel kikeverjük, hozzáadva szakaszosan a meleg vizet és az olvasztott vajat.Apránként dolgozzuk bele a sütőporos lisztet és a kemény tojáshabot. A közepesen sűrű masszát egy sütőpapírral bélelt 24 centis kapcsos tortaformába öntjük és tűpróbáig sütjük.
  • Hőfokot nem írtak az eredeti receptnél, így én 180 fokon alsó-felső lángon 40 perc alatt sütöttem meg. Míg kihűlt, elkészítettem a krémet.
A  krémhez 3 evőkanál kristálycukrot szárazon aranysárgára pirítunk, majd felengedjük a hét deci tejjel. Ezt óvatosan kell csinálni, mert a forró cukorral könnyen megégethetjük magunkat. Addig kevergetjük, míg a karamell teljesen feloldódik. Közben a maradék 4 kanál cukrot és a két csomag pudingport összekeverjük, felengedjük egy kevés forró tejjel és visszaöntjük az edénybe, hozzáadva a tojássárgáját is és kézi  habverővel kevergetve sűrű krémet főzünk. Utoljára a vajat is belekeverjük, kevergetjük míg teljesen felolvad. A kész krémet kihűlésig kevergetjük. Megtöltjük a három lapba vágott piskótát, a tetejére olvasztott csokit öntünk.
A recept eredetije a Mindmegettén volt.Nem pontosan így, egy keveset alakítottam rajta eddig is, de a továbbiakban kénytelen voltam a fantáziámra, meg a kamrámban található alapanyagokra hagyatkozni, mert énnekem olyan lapos lett a piskótám, hogy háromba vágni nem lehetett. Lehet, hogy azért, mert apró jércetojásaim voltak. azt találtam ki, hogy gyorsan sütöttem még 3 tojásból egy karika kakaós piskótát.
Aztán közvélemény kutatást tartottam egyik facebookos csoportban, hogy ki milyen megoldással fejezné be a tortát?
Kaptam jó ötleteket, és a következőt csináltam:
15 deka bolti nugát
5 deka étcsokoládé
fél deci habtejszín 
Ezeket összeolvasztottam, krémmé kevertem és a félbevágott kakaós piskótalap közé kentem.
A torta összeállítása:
Alsó lap sárga piskóta megkenve karamellkrémmel, rá az egyik kakaós piskótalap, megkentem a nugátos krémmel, ráborítottam a másik kakaóslapot, erre ismét karamellkrém került és a második sárga piskótalap ment a tetejére. A krémet úgy osztottam el, hogy maradjon a torta külsejére is vékonyan körbekenni.
Öt deka étcsokit 1 teáskanál olajjal felolvasztottam és köröket mintázva rálocsoltam a tortára.
Ezt a tortát egy barátnőm anyukájának a születésnapjára készítettem.
Úgy alakult, hogy nekem kellett elvinni hozzájuk szombaton délután. Menet közben megálltam egy cukrászdánál és vettem marcipánból születésnapi tortakártyát. Ahogy odaértem a barátnőmékhez gyorsan rá is tettem a tortára, hogy amíg valamennyire világos van lefényképezhessem.
És megint hoztam a formámat!
Persze csak itthon a fényképek gépre tátelénél vettem észre. Pedig eskü alatt merném vallani, hogy én Boldog születésnapot feliratú marcipánlapokat  kértem (mert többet is vettem) . Gyorsan megnéztem a többit - mindegyik névnapos feliratú volt.
Ez  SZÜLETÉSNAPi  torta!
De úgy esett, hogy a család ezt észre se vette, tőlem tudták meg, amikor nagy szabadkozással megtelefonáltam, hogy jártam a kártyákkal. Akkor nézték meg, és jót nevettek rajta.
Egyébként pedig nagyon megdícsérték, hogy milyen finom volt. Reméltem is, mert nyalakodtam készítés közben. :)
Nem mindenki fényképezőgéppel ül az étkezőasztalhoz, így nem valószínű, hogy a felvágott tortáról kapok fotót. Pedig nagyon szerettem volna látni a belsejét. Ha mégis kapnék róla fotót, utólag felteszem.

17 megjegyzés:

  1. Ez tényleg olyan mint egy álom!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű lett. Egyszerű díszítéssel is csodás!

    VálaszTörlés
  3. Köszi az infót, még nem tudom, hogy megyek-e. Te ott leszel?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ott leszek! Vasárnap délutánra próbáld meg szabaddá tenni magad.

      Törlés
  4. Imádom ami karamell, csak finom lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olgis, mi is nagyon szeretjük, és akik kapták is.

      Törlés
  5. Jól néz ki, a leírás alapján nagyon finom is lehetett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm Hankka! A visszajelzések szerint finom volt.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...