Összes oldalmegjelenítés

2014. február 21., péntek

Gyors croissant

Gyors croissant gesztenyésen
Hozzávalók:
25 dkg liszt
2 tojássárgája
10 dkg vaj
3 dkg porcukor
3 evőkanál tej
2 dkg élesztő


Elkészítés:
Az élesztőt cukros, langyos tejben felfuttatjuk. A lisztet tálba szitáljuk, összegyúrjuk a vajjal, 1 tojássárgájával( a másikkal sütés előtt megkenjük), az élesztős folyadékkal, kevés sóval és a maradék cukorral.A tésztát jól kidolgozzuk, majd letakarva 5-6 órára hűtőszekrénybe állítjuk. Másnap átgyúrjuk, 4-5 mm vastagra kinyújtjuk. A tésztát egyenlő oldalú háromszögekké vágjuk, az egyik csücskénél fogva feltekerjük, majd kifli formájúra hajlítjuk. A kifliket kivajazott sütőlemezre tesszük, tetejét a maradék tojássárgájával megkenjük, és előmelegített sütőben 25-30 percig sütjük. Készülhet üresen, de meg is tölthetjük édes vagy sós töltelékkel.
Mindent a recept szerint csináltam, kézzel gyúrtam. Egy 25 dekás gesztenyemasszát hagytam kiolvadni, 1 kanál tejszínnel átkevertem, abból halmoztam 1-2 kiskanálnyit a tésztára.
Gesztenye töltelékkel
A croissant egyébként francia vajas-leveles tésztából készült kifli. A szó jelentése "növekvő", általában félhold-nak fordítják a formára utalva. Mára klasszikus reggeli péksüteménnyé vált. Általában a többször hajtogatott, hűtőben pihentetett fajtája az elterjedtebb, de így is nagyon finomra sikeredett. 
Ez a recept már vagy 3 éve "várólistás" volt nálam, és mivel akkoriban nem tudtam, hogy fontos dolog megjegyezni, kinek a receptjét készítem el, így azt nem írtam fel.
Kérem, ha valaki felismeri a receptjét, szóljon és belinkelem.
Addig pedig ismeretlenül is köszönöm.
Könnyű, omlós, nagyon finom volt!

12 megjegyzés:

  1. Biztos finom lehet:) Sajnos nekem húzni kell magamtól az ilyesmit:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom, Kati! Nálam meg az a sajnos, hogy akkor se híznék, ha mindet egyedül enném meg. :)

      Törlés
  2. A mai reggelihez is jól jött volna, de ami késik az nem múlik.....mert bedolgozom a tésztát és holnap már süthetem is. Receptet mentettem! Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tücsi, remélem elégedett leszel vele!

      Törlés
  3. Finomak lehetnek, nagyon szeretem a gesztenyés tölteléket!
    Voltál a találkozón?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, finom volt! A találkozót posztoltam.

      Törlés
  4. Istenem, milyen finomak lehetnek ezzel az isteni töltelékkel! :) Nagyon jól hangzik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka, nagyon finom volt!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...