Összes oldalmegjelenítés

2014. január 30., csütörtök

Mézes kurkumapor torokfájásra

Mézes kurkumapor torokfájásra olívaolajjal

Nem ittam hideget, melegen felöltözve tartózkodtam a szabadban, mégis egyik reggelre torokfájásom lett. (valami vírus lehet). És bár tudom, hogy egyesek előszeretettel ajánlják az úgynevezett "kalapkúrát" hasonló helyzetekben, én inkább más gyógymódot választottam.
Eddig is volt néhány házi praktikám  váratlan nyavalyákra - mézes kamillatea frissen facsart citromlével, hagymatea, csipkebogyótea, gargarizálás langyos tengerisós vízzel, esetleg szódabikarbónás vízzel, mézes fokhagyma, mézes gyömbérgyökér,stb, stb.
Most viszont egyik facebookos csoportban megláttam a kurkuma-méz azonos arányú keverékét ajánlani torokfájásra.
Azonnal be is kevertem ahogy  Itt  ajánlották: "Ha mézben 1:1 arányban feloldunk kurkumát, és naponta 4-6 alkalommal fogyasztjuk, csökkenti a köhögést, és feloldja a torokban a lerakódásokat." 
Nem valami jóízű ilyen töményen, de azért túllettem rajta. Viszon ta torkom másnap reggelre se jött rendbe.
Másnap reggel már kicsit módosítottam a keverék elkészítésén - mert utánaolvastam a kurkumának, és több helyen javasolják a jobb felszívódás miatt az olíva olajat hozzá.
Tehát:  1 teáskanál kurkumapor
            1 teáskanál hársméz
            1 teáskanál olívaolaj
             fél deci meleg víz


méz-kurkuma-olaj-víz
                     











Az olajos-vizes változat már élvezhetőbb volt. Bár még nincs teljesen rendben a torkom, folytatom, mert bízom benne hogy néhány nap alatt meggyógyulok.



Ezen  az oldalon egy számomra eddig ismeretlen praktikát találtam:
Ha reggel torokfájással ébredsz, egy óra alatt visszafordíthatod a betegséged, ha az alábbi teával kezded a napod. Minden alkalommal működik!
Meleg (de ne forró) vízben jól keverj el két evőkanál mézet, két evőkanál ecetet (lehet almaecet is), két evőkanál citromlevet, és egy csipet fahéjat. Húzd le egyben, és egy órán belül elejét veszed a betegségnek. Próbáld ki, tényleg minden esetben működik.
Szerintem érdemes alkalom adtán ezt is kipróbálni. Ezek a hozzávalók is megtalálhatók minden háztartásban.
Fűszerként és ételszínezőként már régebb óta használok kurkumát. A kurkumával kapcsolatos tényekről és tévhitekről  ITT olvashat, akit bővebben érdekel ez a téma.

8 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó,köszönöm!!!!! Minden ilyen tanács és praktika jól jön.Nekem a gyömbéres ,feketeborsos, fahéjas,szegfüszeges tea citrommal és mézzel nagyon bejött.És a méz fahéjjal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mamka! Engem is minden megoldás érdekel!

      Törlés
  2. Szuper ötlet! :)
    Mi megelőzésnek gyömbér teát iszunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Manóka, maga a megelőzés a legszuperebb ötlet! Igen, a gyömbértea jó megoldás.

      Törlés
  3. Nagyon jól fog jönni ez a recept , a téli hónapokban gyakran fáj a torkunk köszönöm szépen :)

    VálaszTörlés
  4. De jó ötlet, ha előfordul legközelebb hasonló velünk, ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla, inkább ne forduljon elő, de ha máégis...

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...