Összes oldalmegjelenítés

2014. január 24., péntek

Mekis fánk, avagy amerikai fánk

Mekis fánk
Már többféle fánk recept van fenn a blogon, ezért olyat kerestem, amilyet még nem sütöttem.
Mekis fánk - donut néven találtam Wise Ladynél ezt az amerikai fánk receptet.
Nem bonyolítottam túl, minden tésztához valót a kenyérsütő tartályába tettem és dagasztóprogramot bekapcsolva csak azt kellett megvárnom, míg duplájára kelve kivehető volt a tészta.
Tészta hozzávalói:

  • 250 gramm  finomliszt
  • 125 gramm rétesliszt
  • 1 kávéskanál sikér
  • csipet só
  • 25 gramm cukor
  • 60 gramm vaj
  • 20 gramm élesztő
  • másfél deci tej
  • 1 tojás

Amikor megkelt a tészta deszkán átgyúrtam és kb. 2 centi vastagságúra kinyújtottam. Két különböző méretű szaggató segítségével szúrtam ki a fánkokat. a nagyobb úgy 8 centi átmérőjű, a kisebb 3. De virág, meg egyéb kártyamintás kiszúrókat is használtam. A kiszúrt fánkokat letakarva még kicsit kelesztettem, épp csak annyi ideig, míg az olaj, amiben sütöttem, megforrósodott. A sütésnél figyelembe vettem a fánksütés aranyszabályait, vagyis az olaj hőmérséklete kb. 170 fok körüli legyen. Mivel ételhőmérőm nincs, úgy ellenőriztem le, hogy egy kis darab fánktésztát az olajba dobva ha az gyöngyözve mindjárt az olaj tetejére dobja a fánkot, akkor jó. Ezt az olajhőmérsékletet igyekezni kell tartani az egész sütés folyamán, vagyis nem beletenni sok tésztát egyszerre, mert az elhűti. A tésztának a deszkán felül levő oldala kerüljön  a forró olajba. Egy-két perc sütés után megfordítottam és a másik felüket is megsütöttem.

A kisült fánkokat papírtörlőn egy percig leitattam az olajtól, majd még forrón mázat kentem rájuk.
A mázhoz Wise Lady az alábbi receptet adja meg:
150 g porcukor
1 tojásfehérje
vanília kivonat
kávéskanál citromlé
De én a tojásfehérjét nem szeretem, ezért porcukrot és a sárgához homoktövis sűrítményt, a lilához porcukrot és natúr bodzalevet kevertem. A homoktövist és a bodzát még nyáron tettem el befőzőautomatával, és ahogy számítottam is, ételek színezésére nagyon alkalmasak. Mindkettőből csak annyit kevertem a 10-10 deka porcukorhoz, hogy tapétaragasztó sűrűségű legyen az állaga.
Gyorsan kellett dolgoznom, mert kiskanállal kentem a mázat a forró fánkokra, közben figyelnem kellett az éppen sűlő fánkokat is. A máz rákenése után színes szórócukrot hintettem rájuk. 
Alig vártam hogy kóstolni lehessen. Nagyon finom, a szalagos fánktól kicsit töményebb, sűrűbb a tésztája. Az édessége is épp megfelelő, a sárga színű a homoktövitől kellemesen savanykás, a másik határozottan bodza ízű, amit én nagyon szeretek.
Amerikai fánk

Köszönöm Wise Ladynak a receptet! És bár ő konkrétan nem mondja, rájöttem, hogy  a McDonald's-ról van szó, vagyis ott lehet ilyen fánkokat kapni. Én (mi) nem járunk ilyen helyekre (bár egyszer azért voltam), így összehasonlítani nem tudom, de megnéztem az oldalukon. ahol én néztem, ott csokival volt bevonva.
Legközelebb nálunk is azzal lesz! :)

10 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatósra sikeredett :) biztos hogy sokkal finomabb mint a mekis :)

    VálaszTörlés
  2. Biztos, hogy finomabb lett, mint a mekis :) Szépek lettek nagyon :)

    VálaszTörlés
  3. Szépek lettek:) Régen én is sütöttem ilyet, de jobban szeretik a szalagosat. Mekiset még sosem ettem, de a háti csak finomabb lehet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu! Én se ettem mekiset, de ez nagyon finom és garantáltan csak az itt leírt anyagok vannak benne.

      Törlés
  4. De jól néznek ki, jöhetne most belőle :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin! Ezek már múlt idő! :)

      Törlés
  5. De jó kis recept, nagyon szépek lettek a fánkok! :) Ritkán járunk mi is a Mekibe, fánkot pedig még nem is ettünk ott. A tieid tényleg nagyon guszták! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! Tényleg finomak voltak.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...