Összes oldalmegjelenítés

2014. január 5., vasárnap

Expressz vajas tészta diabetikusan

Diabetikus csigáknés kiflik

Egy idős cukorbeteg rokonomhoz készültem látogatóba. mindig szoktam neki vinni valami diabetikus házi süteményt, most erre az expressz vajas tésztára esett a választásom.
hozzávalók:
25 deka liszt
15 deka vaj
csipet só
5-7 evőkanálnyi szódavíz
2 evőkanál xilitpor fogatni
Ch csökkentett lisztet használtam, a hideg vajat almareszelőn hozzáreszeltem és elmorzsoltam a liszttel. Kicsit sóztam, és apránként adtam bele a szódavizet, csak annyit, hogy összeálljon. A kész tésztát 20 percre hűtőbe tettem. Nem szükséges, azonnal is nyújtható, jó állagú tésztám lett.
Ez a tészta kinyújtva bármilyen tölteláékkel tölthető, diós, mákpos, lekváros, stb.
Én most cukor nélkül főzött kemény szilvalekvárral kentem be a 3 mm vastag téglalapra kinyújtott tésztát, és felcsavarva másfél centi magasságú csigákra metéltem. a szélein lévő esedékből néhány kiflit csináltam.
Összesen 16 csigám és 6 kiflim lett, épp belefértek a nagy gáztepsibe.
sütés előtt
Forró sütőben 15-20 perc alatt sül, de ez az én sütőmre nem érvényes.
220 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon 30 percig sütöttem.
Még forrób beleforgattam őket xilit porba.

A bácsi, akinek vittem, épp aludt, mikor mentem, pedig meg volt beszélve a látogatás.
A gondozójának adtam, remélem, kellemes meglepetés lesz neki, mikor megkapja.
Az eredeti receptet a Webcukrászdában találtam, ebből lett kis módosítással cukorbetegek által is fogyasztható sütemény. Személy szerint Szabókiné Jung Andreának mondok érte köszönetet.
Tényleg gyorsan, könnyen elkészíthető, finom omlós süteményem lett.

14 megjegyzés:

  1. Tetszik ez a tészta-recept, tényleg egyszerűen elkészíthető. És biztosan finom is, nagyon annak tűnik a fotók alapján! :)

    VálaszTörlés
  2. Szuper recept! A páromnak ki fogom próbálni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Lilla! Érdemes kipróbálni.

      Törlés
  3. Válaszok
    1. Igen Gerdi, ez egy olyan alaprecept, amely sós vagy édes töltelékkel egyaránt felhasználható.

      Törlés
  4. Olyan kedves vagy te Marisz, mindig valakit megajándékozol sütivel, tortával, s mindig mindenkinek a kedvére valót:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kati! Van is miatta lelkifurdalásom, mert régebben inkább gyümölcsöket vittem, ha látogatóba mentem valahova. A gyümölcs azért csak egészségesebb!

      Törlés
  5. Biztos vagyok benne hogy nagyon ízlett a bácsinak a süteményed :) Igazán figyelmes vagy, hogy gondoltál rá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Millye, még nem kaptam visszajelzést, de a házisüteményeket nagyon kedveli.

      Törlés
  6. Tetszik ez a vajas tészta recept. Nem is gondolná az ember, hogy milyen kevés hozzávalóból, milyen finomságosokat lehet készíteni. Én nem utolsó sorban egyszerűen. :)
    Szépek lettek a csigák!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Okki! Igen, a váratlan helyzetekre is akad gyors megoldás.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...