Összes oldalmegjelenítés

2014. január 6., hétfő

Egy cica, két cica...avagy Cicakalács a SAD-ra és a Blogkóstolóra

Cicakalács

Ezzel a kaláccsal most két legyet ütök egycsapásra, mert jelentkezem vele a SAD. 21. fordulójára, melynek témája  Édes "macskásság", ami azt takarja, hogy olyan édességet készítsünk, melyben valami módon szerepel a macska (a játékkiíró kedvenc állata).
A másik kedvenc játékomon, a Blogkóstoló 14. fordulóján az AranyTepsi blog jutott nekem válogatásra, ahol gyönyörűséges cica formájú kalácsokra leltem.
Hozzávalók(tésztához):
2 deci tej
1 tojás
3 ek cukor
1/2 kiskanál só
1 ek méz
1 zacskó vaníliás cukor
fél kiló liszt
2,5 deka élesztő
5 deka margarin
A hozzávalókat a felírás sorrendjében a kenyérsütő tartályába tettem a margarin kivételével, és bekapcsaoltam a tésztakészítés-dagasztás programot. A margarint megolvasztottam és a sípszó után öntöttem bele.
Hagytam a programot végigfutni, és a megkelt tésztát vettem ki a gépből.
Lisztezett felületen kicsit átgyúrtam, 6 gombóccá formáztam, mert 6 darab kalács lesz ebből a mennyiségből.
Minden gombócból egy diónyit leszakítottam fejnek, a tészta többi részét pedig kb. 30 centi hossú rúddá kisodortam. A rudat csigavonalban feltekertem úgy, hogy a vége kicsit elálljon, ami a cica mellső lába.
A diónyi tésztából megformáltam a fejet, füleket kialakítva, majd ráhelyeztem a testre. Lekentem tojásos tejjel, majd tökmagból belenyomtam a szemeket.
Lekenéshez.
1 tojás sárgája
1 evőkanál tej
Szemeknek:
tökmag
Szája aszalt vörösáfonya
Sütésre várva

Tojásos tejjel -  melybe 1 teáskanál porcukrot is kevertem - kentem le. Míg bemelegedett a sütő, csak addi keltek.  Forró sütőben, 220 fokon alsó-felső sütéssel fél óráig sültek.
Kisülve
Kellemesen édeskés, finom, gyenge kalács. És persze mutatós, bár az ilyen kalácsok nyersen mutatósabbak, mint kisülve, de szerintem azért sülve is felismerhető, hogy cicák akarnak lenni.
A fotók sajnos semmilyenek. Nem is értek hozzá,  esti fényeknél meg főleg nem.
Reggel viszem a lányoknak(unokáimnak), remélem, sikerem lesz velük.
A SAD kiírást teljesítettem, könnyebben, mint gondoltam. Első olvasatra szinte  megijedtem, amikor Macskanyelv, a Süniskanál blog írójának  kiírását megláttam. Aztán némi fejvakarás után, valamint Andrea blogját tanulmányozva egykettőre mindkét feladatot teljesítettem.
Köszönöm mindkét bloggerinának a játék lehetőségét. Andreának külön megköszönöm ezt a remek kalácsformázási technikát!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Reggel készült fotók:


Aki nem kenyérsütőben készíti, az a hagyományos módon dagassza be a tésztát.

30 megjegyzés:

  1. Hát, ez zseniális lett!!!! Nagyon jóóó :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Janka! Sajnos a kész kalácsról nem sikerült jó fotó, még talán reggel megpróbálom.

      Törlés
  2. De aranyos cicák! Meg az is kedves, hogy viszed is őket az unokáknak:-) Én tudom, hogy sikered lesz velük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gerdi! Szerintem is örülnek majd, a gyerekek szeretik az ilyesmit.

      Törlés
  3. Roppant cukik <3 pont azt állapítottam meg, hogy nagyon szépen megtartották a formájukat, jól felismerhetők. Nekem a fotók is tetszenek, olyan misztikus macskásak <3 az Unokáid, meg biztosan nagyon örülnek <3
    Örömmel megkóstolnám én is <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mági!
      Nagyon tetszik, hogy misztikusna macskásnak látod őket!
      Sajnos nem tudlak megkínálni, ezért azt javaslom, hogy süsd meg te is! :)

      Törlés
  4. Jaj de cukorfalat cicuskák :-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Viki! Utólag jutott eszembe, hogy a sütés vége felé szórhattam volna rá némi barnacukrot, bár nekem így is kellemesen édes volt.

      Törlés
  5. Két legyet egy csapásra. ;) Szépek lettek a cicusok, ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  6. Jajjjj de kis cuki cicák <3

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól sikerültek, örülök, hogy elkészítetted. Biztosan kedvelték az unokák is ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Andrea, mégegyszer megköszönöm a receptet, a formázási technikát, és a játék lehetőségét.
      Igen, az unokáim nagyon örültek, és finomnak találták.

      Törlés
  8. Nagyon szépek lettek. Nem biztos, hogy a cica imádó unokám elfogyasztaná.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Olgis! Persze, akár dísztárgy is lehet a vitrinben egy ilyen sült macska. :)

      Törlés
  9. Nagyon helyeskék lettek, ezt jól kitaláltad - márminthogy két legyet egy csapásra! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! Jaj, dehogy én találtam ki! Én csak lekopíroztam Papikné Veress Andrea receptjét.

      Törlés
  10. De aranyosak! Mindig olyan jó dolgokat találsz ki, hogy csak csodálkozok :-)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon cukik, szépek maradtak sütés után is:) Az én gyerekeim nagyon tudnának neki örülni, megjegyzem magamnak ezt a formázást:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu! Jegyezd meg, hogy kell formázni, bármilyen kelt kalácstésztából elkészíthető.

      Törlés
  12. Nagyon cuki! De még cicásabb lenne, ha a farkinca alul lenne! Nekem így kicsit olyan, mintha sál lobogna a cicanyakincán. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva! Jót mosolyogtam a sál lehetőségén a cica nyakán, mert eddig csak masnit láttam cicákon. :)
      Épp ma láttam egy másik formázási lehetőséget, legközelebb úgy készítem.

      Törlés
  13. Nagyon helyes, kövér macsekokat sütöttél. Szívesen beléjük harapnék. :D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...