Összes oldalmegjelenítés

2014. január 19., vasárnap

Bodros csokoládébomba


Bodros csokoládébomba
BODROS CSOKOLÁDÉBOMBA
Hozzávalók a tésztához: 15 dkg étcsokoládé, 25 dkg vaj, 22 dkg cukor, 4 tojás, 22 dkg finomliszt, 2 tasak sütőpor, 10 dkg darált mandula, 3 ek. kakaópor, 1 ek. tej, 2 ek. vaníliaaroma; 
A krémhez: 1,5 dl tejszín, 18 dkg csokoládé, 5 dkg aszalt sárgabarack vagy kandírozott narancs.
Elkészítése: A csokoládét forró vízfürdőben felolvasztjuk. A vajat a cukorral és a tojásokkal habosra keverjük, a liszttel összeforgatott sütőport és a mandulát 2 evőkanálnyi kivételével beledolgozzuk. Egy külön tálban a massza felébe a kakaóport, a tejet a maradék mandulát és a vaníliaaromát is belekeverjük. A kétféle színű tésztát és az olvasztott csokoládét váltakozva egy kivajazott, belisztezett, sütőpapírral kibélelt kúp alakú sütőformába rétegezzük. Előmelegített sütőben 160 fokon megsütjük, egy kicsit állni hagyjuk, majd rácsra borítva hagyjuk kihűlni. 
Ezalatt elkészítjük a krémet. 
Ehhez a tejszínt felforraljuk és az apróra tördelt csokoládét felolvasztjuk benne. A tűzről lehúzzuk, és gyakran kevergetve kb. 30 perc alatt kihűtjük. Amikor már majdnem teljesen megdermedt egy széles kés segítségével a tésztabombára kenjük. Szárított vagy kandírozott gyümölccsel díszítjük.
A receptet egy az egyben lemásoltam a szerbiai  Magyar Szó egyik archív számából.
Minden hozzávalót kimértem. Nem volt megadva a sütőedény mérete, én egy 2 literes 22 centi átmérőjű inox tálat béleltem ki sütőpapírral, abban sütöttem. Nálam rendkíbül soká sült, másfél óráig. Negyven perc után még lötyögött a belseje, már ekkor fehér papírt kellett a tetejére tenni (ami kivétel után az alja lesz) mert félő volt, hogy megég. Amikor kivettem, a spájzba tettem kihűlni. Meglepődve tapasztaltam, hogy beesett a teteje(a későbbi alja), olyan formában, hogy egy nagyobb alma belefért volna. Ezért két deci tejben egy evőkanál kristálycukorral megfőztem fél csomag csokipudingot, és miután a puding is kihűlt, vbeletöltöttem ebbe a "lukba". Egy ostyalapot kerekre vágtam és erre borítottam ki a süteményt. A közben kihűtött krémmel körbekentem.


Mozzanatok a készítésről
 Majd a krémből kis "pamacsokat" tettem rá szabálytalan távolságra, amelyekbe 3-4 aszalt, de most kicsit megáztatott gojibogyót tettem, kissé rusztikus külsőt adva neki.
A bodros csokoládébomba felvágva
Az eredeti recepthez tartoó kép Innen

Egy éjszakát a hűtőben töltött. Alig vártam a felvágást.
Kissé nehéz, tömény állagú, de igen finom sütemény. Nem sok kell belőle egyszerre.
Örülök, hogy rátaláltam erre a receptre. 
És hogy miért "bodros" az elnevezése?
Gondolom azért, mert sütés közben és után a tészta széle és külseje egyenetlen, bodros.

6 megjegyzés:

  1. Milyen leleményesen megoldottad a horpadást :) Szerintem ez tényleg nagyon finom lehet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Janka! Valamivel be kellett tömni a lyukat, és finom volt, mert ízben is passzolt hozzá.

      Törlés
  2. Hű, de mutatós! Gojibogyót még sosem ettem, de kíváncsi lennék az ízére :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm tejszínhab! Hát a golyibogyó nem túl karakteres ízű, édeskés, de nem kimondottan édes. Viszont mutatós, és az élettani hatásai nagyok kedvezőek.

      Törlés
  3. Marisz, Te mindig meglepsz virtuálisan valami finomsággal :) bombasztikus lett!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...