Összes oldalmegjelenítés

2013. december 16., hétfő

Triplán csokis muffin

Triplán csokis muffin
Finomat, egyszerűt, könnyűt akartam gyorsan. Erre a sokcsokis receptre esett a választásom.

Hozzávalók:
80 g magas kakaótartalmú étcsokoládé
10 dkg vaj
30 dkg liszt
22 dkg cukor 
2 tojás
1 púpozott teáskanál szódabikarbóna
2 dl kefír, vagy natúr joghurt
1 evőkanál vaníliaaroma (vagy vaníliakivonat)
15 dkg apróra vágott tejcsokoládé
15 dkg apróra vágott fehércsokoládé
csipet só

A vajat felolvasztottam, beletördeltem az étcsokoládét, és kevergettem, míg összeolvadt a kettő.
A tojásokat a cukorral habosra kevertem, hozzáadtam a sót, joghurtot, vaníliát, majd a kihűtött vajas csokoládét. Utoljára a sütőporral elkevert lisztet, és ekkor adtam bele az apróra metélt tej és fehércsokoládét. Néhány szem aszalt vörösáfonya is jutott mindegyikbe.
Szilikon muffinformákba kanalaztam a masszát. az eredeti receptnél ki volt hangsúlyozva, hogy "A muffinpapírokat teljesen megtöltöm, nem csak ¾-ig!"
Teljesen tele töltöttem a formákat, (ebből a mennyiségből 16 db lett). De nekem sajnos kifolyt sütés közben a formákból. Lehet, hogy a sütőm a "ludas", de az is lehet, hogy így csak légkeveréses sütőben működik.
Kifolyt a tészta sütés közben
Körbe kellett vágnom egyesével a formákat, hogy az oldalukra sült tészta eltávolításával ki tudjam őket venni a formákból. Ja, sütni 180-190 fokon 25 percig kell általában, de mindenki maga ismeri a sütőjét - én is az enyémet - fontosnak tartom a tűpróbát. Én félidőben letakartam a tetejüket.
Karácsonyi mintás papírformákba helyezve már elfogadhatóak voltak, ízre pedig nagyon finomak.

"lesorjázva" muffinpapírokban
Legközelebb mit csinálnék másképp? Talán 3/4-ig tölteném masszával a formákat, mint máskor.
Az én baráti társaságom karácsonyi összejövetelére vittem belőle mindenkinek egyet. A barátaim szerint nagyon finom volt (szerintem is).
mentás bonbonjaimra azt mondták ízre olyan, mint régen volt a szaloncukor. Legkapósabb a marcipánnal töltött aszalt szilva és barack bonbonjaim voltak, de a mézes kekszeimet is szerették.
Idős, beteg ismerőseimnek  is vittem a  muffinokból. örültek neki, mert a néni 86 évesen már nemigen szokott sütni (hétvégeken még ő főz). Finomnak találták, meg azért is megfelelt,  hogy  puha, nem kell sokat rágni.  


8 megjegyzés:

  1. Nagyon klassz lehetett ez a finom muffin.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom muffint készítettél, jó csokis. :)

    VálaszTörlés
  3. Milyen szép, hogy ajándékoztál is belőlük! :)

    VálaszTörlés
  4. Igazi extra csokis muffin :) jöhet bármikor :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm Millye! Most a finomsága kárpótolt, hogy nem lettek szép magasak.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...