Összes oldalmegjelenítés

2013. december 11., szerda

Pihentetés nélküli mézes

Pihentetés nélküli, azonnal puha mézesfigurák
Már van azonnal puha mézeskalács recept a blogomon a Gyors mézeskalács, de most egy újabb receptet próbáltam ki Mézeskalácstól. Bemásolom a receptjét, teljesen úgy csináltam ahogy írja.
Hozzávalók:
- 18 dkg liszt
- 1/4 tk szódabikarbóna
- csipet só
- 1 tk őrölt fahéj
- 1 tk őrölt gyömbér
- 1 tk mézeskalács fűszerkeverék (az eredeti receptben nem szerepel, de én szoktam beletenni)
- 7 dkg vaj/margarin
- 10 dkg méz
- 1 tojássárgája
A száraz hozzávalókat összekevertem, majd a vajjal elmorzsoltam a lisztet. hozzáadtam a mézet és a tojássárgáját, összegyúrtam és a hűtőbe tettem fél órára a tésztát.
Három mm vastagúra kinyújtottam és különböző formákra kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt 180 fokra előmelegített sütőben kell sütni. Nálam másként teljesít a sütő, ezért 200 fokra melegítettem elő, és alsó-felső lángon kb. 20 perc alatt sült meg egy tepsivel. (Ebből a mennyiségből általában 1 nagy gáztepsivel lesz.)
Mikor kivettem, azonnal lekentem porcukor és citrolé keverékével. Ez nincs a receptben, de én így szoktam. Nagyon szeretjük, hogy kellemesen savanykás lesz tőle.
Másnap díszítettem, ezeket csak dekortollal.
Nagyon finom ez a mézes sütemény, talán az összes mézes receptem közül ez ízlik legjobban. azért is tetszik ez a recept, mert cukor nem kell bele, a méztől is kellemesen édes lesz.
Felirat hozzáadása
Köszönöm mézeskalácsnak a receptet!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Folyamatosan készítem a mézes aprósüteményeket.

Matcha teaporral színezett olvasztott fehércsokit ecsettel kentem a süteményekre, színes cukordarával, hópelyhekkel díszítettem.

Ezt a díszítést a leggyakorlatlanabb háziasszony is meg tudja csinálni. Dekortollal, színes cukordarával, csokidarával szórtam meg az előzőleg porcukor-citromlé keverékével lekent süteményeket.

12 megjegyzés:

  1. Milyen ügyes vagy, nagyon kis helyeskék lettek! :) Az pedig külön jó, hogy nem kell pihentetni a tésztáját! :)

    VálaszTörlés
  2. Különösen örülök a receptednek mert egész héten mézeskalácsot sütögetek a legjobban az tetszik hogy nem kell pihentetni :) Nagyon szépségesek lettek a mézeseid! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye! És ízre is nagyon finomak, az idén ez a kedvencem.

      Törlés
  3. Én is elmentettem ezt a receptet Mézeskalácstól, és ki is fogom próbálni hamarosan. :)
    Nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Okki! Nálam most ez a sláger, már több adag készült belőle, most is van begyúrva. Bár most délutánig pihen a hűtőben, az nem árt neki.

      Törlés
  4. Én a tavalyi mézeskalács receptedet kölcsönöztem, mert gyorsan kellett cselekedni! Épp az imént posztoltam :) Ezt a receptet is kipróbáljuk majd, lehet jövőre ilyet kap a Mikulás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marcsis, örülök, hogy bevált egyik tavalyi receptem!
      Megnéztem a posztodat, nagyon szépre sikerültek!

      Törlés
  5. hétvégén ezt fogom megcsinálni csak jóval nagyobb tételben :) köszi a receptet :)

    VálaszTörlés
  6. Sok sikert hozzá Erika! Remélem lesz róla bejegyzés!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon örülök, hogy bejött a recept!:) Nagyon aranyosak lettek a figuráid!:) Most megint kedvem támadt mézeskalácsot sütni, pedig idén már túl vagyok 5 adagon:)

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm Mézeskalács! E recept alapján sütöttem 3 adagot, és mindenkinek nagyon ízlik.
    Örülök, hogy meghoztam újra a kedved! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...