Összes oldalmegjelenítés

2013. december 7., szombat

Papagáj szelet

Papagáj szelet
Ez a süti is már régóta "várólistás" volt nálam. (A várólista az a száznál is több süti és torta recept, ami azt várja, hogy elkészítsem. :))
Hozzávalók:
4 tojás
30 deka cukor
25 deka Ráma margarin
2 dl tejföl
30 deka liszt
1 cs sütőpor
1 zacskó vaníliás pudingpor
1 zacskó puncs pudingpor
2 ek natúr kakópor
Tetejére:
100 ml tejszín
10 deka étcsoki
Elkészítés:
A tojásokat, a cukrot és a szobahőmérsékletű margarint jó habosra kikeverjük. apránként hozzáadjuk a tejfölt, majd a sütőporral elkevert lisztet. Ekkor háromfelé osztjuk a masszát, lehetőleg egyenlő mennyiségre.
Az elsőbe belekeverjük a vaníliás pudingport, a másodikba a kakaóport, a harmadikba puncs pudingport ( a puncsosba még cseppentettem néhány csepp vérnarancs aromát, hogy élénkebb színe legyen).
két sütőpapírral bélelt őzgerinc formába rétegezzük a masszákat: Alulra a sárga, erre a barna, felülre  pedig a rózsaszín kerüljön. Elegyengetjük, és lassú tűzön tűpróbáig sütjük.
Miután kivettük a formából langyosra hűtjük és bevojuk csokimázzal
Csokimáz:
A tejszínt felforraljuk, majd beletördeljük a csokit és folyamatosan kevergetjük míg elolvad. 
A leírtaknak megfelelően csináltam a masszát. Bár kicsit sűrűnek találtam és aggódtam, hogy valamit kifelejtettem, de nem. Nekem nincs két őzgerinc formám, mert az egyiket már vagy 3 éve kölcsönadtam valakinek, de nem hozta vissza, és mivel nem tudom kinek adtam, azt sem tudom kitől is kérjem: :)
Ezért egyiket kuglófformában, másikat őzgerinc formában sütöttem. Vajjal alaposan kikentem mindkettőt, liszttel beszórtam, mégis a kuglófformából nehezen jött ki, kicsit el is törött.
Több receptet átnéztem, végül  Sütisnéne receptje lett a kiválasztott, köszönöm neki. 
Ő ugyan mázat nem rakott rá, de másutt láttam citrommázat, csokimázat, vagy csak meghintették porcukorral.
Így készült
A csokimázhoz felforraltam a tejszínt és beletördeltem a csokit. Szép krémesre kevertem és szilikon ecsettel kentem a formákból kiborított süteményekre. Kókuszreszelékkel is beszórtam őket.
Csak 1-2 óra múlva - miután teljesen kihűltek - vágtam, kb. 1 centi széles szeletekre.
A süteményt jótékonysági felajánlásként vittem.

A Kalocsai Református Egyházközség idén is megrendezi hagyományos Karácsonyi Jótékonysági Vásárát december 7-én, szombaton reggel 8.00 órától 19.00 óráig és 8-án, vasárnap 11.00 órától 18.00 óráig a Református Parókián (Hunyadi J. u. 20-22.).

A vásárlókat a kávézóban házi süteménnyel, kávéval, teával és forralt borral meg is vendégelik!
A vásárlók kínálására szántam ezt a sütit, és remélem, akik fogyasztják, meg lesznek vele elégedve.
Mi itthon megkóstoltuk, nekünk ízlett. Kuglófhoz hasonlatos, jól illik tea vagy forralt bor mellé.
Nyitásra odaértem vele. A rendezők  szorgoskodtak, és 1-2 vásárló is már akadt.
Minden, ami a karácsonyfára, a karácsonyfa alá és az ünnepi asztalra kerülhet (sütemények, gyümölcsök, bab, paprika, tészta, dió, méz stb.), kapható.  Ajándéktárgyak, fenyődíszek, gyertyák, mécsesek, ünnepi asztalterítők, ajtó- és karácsonyfadíszek mellett sok más különlegesség.
Mint vásárló, most levestésztát vettem - eléggé szűkében vagyok mostanában a tojásnak.
Remélem sikeres lesz a vásár!
A befolyó összeget a gyermekek nyári hittantáborára és templombővítésre fordítják.
A  Hunyadi jános utcai imaház lelkészét is Hunyadi Jánosnak hívják

10 megjegyzés:

  1. Igazán méltó lett a sütemény a nevéhez, csodás színekben pompázik. És az még külön dicséretes, hogy ilyen nemes célt szolgáltál vele. Jó hosszú a várólistád, lesz miből válogatni jövőre is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Nea! Igen, hosszú a várólistám, és van rajta a Te receptjeidből is. Majd jelzem, ha azt kerítem sorra. :)

      Törlés
  2. Nagyon szépre sikerült, és igazán jó helyre került.

    VálaszTörlés
  3. Marisz!

    Nagyon kedvelem a több színben kombinált süteményeket,csodás lett, és az előzőek is amiket készítettél amióta nem tudtam jönni.Gratulálok !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Rozi, kedves vagy!
      Én úgyszintén gratulálok a Te blogodhoz, a művészi tortáid mellett újabban a gyönyörű kalácsaidat csodálom. :)

      Törlés
  4. Tényleg olyan szép színes, mint egy papagáj, jól néz ki! :) Biztosan ízlett a vásárlóknak is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka! Remélem ízlett. Majd holnap megtudom.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...