Összes oldalmegjelenítés

2013. december 1., vasárnap

Osztrák mézeskalács torta

Osztrák mézeskalácstorta

Hogy miért mézeskalács torta a neve? Azt nem tudom. Hiszen méz nincs is az alkotóelemei között.
Tészta hozzávalói.
20 deka marcipánmassza
10 deka liszt
10 deka étcsokoládé
10 deka porcukor
8 deka vaj
6 tojás
2 kiskanál mézeskalács fűszer
1 cs. vaníliás cukor
csipet só
Tetejére:
5 deka sárgabarack lekvár
15 deka marcipánmassza
16 db aszalt szilva (magozott)
10 deka ét és 10 deka tejcsokoládé
Elkészítés:

A vajat megolvasztjuk, belereszeljük az étcsokoládét és a marcipánmasszát, összekeverjük.
A tojássárgákat a vaníliás cukorral és a mézeskalács fűszerekkel jól kihabosítjuk, majd a csokis masszába keverjük.
A tojásfehérjéket a porcukorral kemény habbá verjük, és ezt is a csokis masszába forgatjuk.
Végül beleszitáljuk a lisztet és finoman átkeverjük az egészet.
Sütőpapírral bélelt 22 cm-es formában tesszük a 160 fokra előmelegített sütőbe, és megsütjük (45-50 perc).
Még melegen kivesszük a formából és a papírt lehúzva róla bekenjük baracklekvárral.
A marcipánmasszát porcukrozott deszkán kinyújtjuk, kivágunk egy akkora körlapot, mint a torta átmérője, és rátesszük a tetejére.
Mikor idáig értem, gondban voltam, mert az Egyik recept szerint 16 szeletre felvágjuk a tortát, minden szelet tetejére teszünk egy szem aszalt szilvát, majd 8 szeletet olvasztott ét, 8 szeletet olvasztott tejcsokival vonjuk be, s tálaláskor felváltva tesszük a szeleteket a tortatálra.
Másik recept egyszerűbb, eszerint megrakjuk a torta tetejét aszalt szilvával, a kétféle csokoládét gőz fölött összeolvasztjuk és bevonjuk vele a torta tetejét és oldalát.
Hajlottam ugyan a szeletelős változathoz, de aztán úgy gondoltam, hogy mivel heten vagyunk, ebből kettő gyerek, könnyebb lesz az egész tortából kisebb-nagyobb szeleteket vágni, kinek-kinek kívánsága szerint.
Néhány fázis a készítésről
Tehát körlapot nyújtottam a marcipánból,  középre is tettem aszalt szilvát, és egyben öntöttem le az összeolvasztott ét és tejcsokival. Alá az egész tortát bekentem magam főzte finom baracklekvárral, amiből majdnem fél litert ráment, és állás közben elég jól be is itta. Tehát az eredeti recept szerinti 5 deka nagyon kevés hozzá, elírás lehet.
Maradt 5 deka marcipán (két 20 dekás csomaggal vettem), ezt zöld matcha teaporral megszíneztem, kinyújtottam és linzerkiszúróval fenyő formákat szaggattam belőle, amit cukorgyöngyökkel is díszítettem, majd a torta tetejére helyeztem.
Azoknak  ajánlom ezt a tortát karácsonyra megsütni, akik a nem túl krémes süteményeket szeretik, illetve akik kedvelik a Sacher tortát, azok ezt is szeretni fogják.
Nekünk nagyon ízlett! Már keveréskor rájöttem, mért mézeskalács torta a neve, de kóstoláskor egyértelművé vált. A mézeskalács fűszerektől nagyon hasonlatos illata és íze van, mint a mézeskalácsnak.
Nagyon hálás vagyok a receptért Morzsálós Mirzának, akinél rátaláltam.
Félkészen
Felülnézetből
Szeletek

20 megjegyzés:

  1. Nagyon szép, méltó az ünnephez!

    VálaszTörlés
  2. Nekem nagyon tetszik, főleg hogy imádom a Sachert is. Úgy érzem az összetevőiből, hogy talán jót is tesz neki pár nap a hűtőben, hogy összeérjenek az ízek, így talán kicsit előre is lehetne készülni vele. Szerinted Marisz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa, szerintem is elkészíthető pár nappal előbb. Másnaposan jobb volt mint első nap, biztos jót tesz neki ha áll és összeérik.

      Törlés
  3. A marcipánnal, aszalt szilvával és csokival nagyon-nagyon finom lehet, és szépen díszítetted is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm Hankka, nagyon finom volt! Legközelebb több lekvárt teszek rá, és több aszalt szilvát, mert azok a részei voltak a legfinomabbak.
      Díszíteni nem akartam feltűnőbben, a torta jellegéből adódik - ahogy a Sacher is - az egyszerűsége.

      Törlés
  4. Bármi is a neve, nagyon finom lehet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Kati, finom volt nagyon!

      Törlés
  5. Nagyon érdekes torta, karácsonyra milyen is lehetne?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Roza, igen, érdekes, de nagyon finom ízvilág!

      Törlés
  6. Nagyon finom lehet ez a torta!

    VálaszTörlés
  7. Ez egy szuper torta lett Marisz! Nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Janka, ezt Ti is szeretnétek, ajánlom elkészíteni!

      Törlés
  8. Látszik rajta a gondos munka!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szép lett, a díszítésed is szuper, nagyon ünnepi:) Kicsit olyan, mint egy marcipánnal turbózott Sacher torta:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu! Valóban, csak a marcipán meg az aszalt szilva ami a Sacherbe nem kell, ezektől viszont nagyon finom lesz!

      Törlés
  10. Nagyon szép lett a tortád! :) Hmmm biztos nagyon finom is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye! Nagyon finom volt.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...