Összes oldalmegjelenítés

2013. december 28., szombat

Nagymama gesztenyés tekercse

Nagymama gesztenyés tekercse
Még ez is karácsonyra készült.
Hozzávalók:
25 dkg darált háztartási keksz
18  dkg vaj vagy margarin
10 dkg porcukor
1/2 dl rum
1 ek kókuszreszelék
2 kk jó minőségű natúr kakaópor

Krém:
25 dkg gesztenyemassza
12 dkg vaj vagy margarin
10 dkg porcukor
1/2 dl rum
1 kk kókuszreszelék

Tetejére:
10 deka étcsoki
1 ek étolaj
Díszíteni tetszés szerint lehet.

1.  A darált kekszet összedolgozzuk a puha vajjal, cukorral, rummal, kókuszreszelékkel és a kakaóporral. Félretesszük. (nem hűtőbe)
2.  A krémhez a gesztenyemasszát burgonyanyomón áttörjük, a puha vajjal, cukorral, rummal és kókuszreszelékkel összegyúrjuk.
3.  Egy tiszta konyharuhát megnedvesítünk, kiterítjük és a kekszmassza felét vízbe mártott késsel egy  kb 20x25 cm-es téglalappá simítjuk. A gesztenyetöltelék felét egyenletesen rákenjük, majd a konyharuha segítségével felgöngyöljük. 
4.   A másik tekercset is ugyanígy elkészítjük, mindkettőt legalább 1 óra hosszára behűtjük.
5.   Gőz felett összeolvasztjuk a csokoládét az olajjal és bevonjuk a tekercseket vele. Marcipánból kiszúrt figurákkal díszíthetjük.
6.  Közvetlen tálalás előtt szeleteljük, kínálhatunk hozzá tejszínhabot.
Leírtam a receptet ahogy Nea  blogján van.
Én a készítésben annyiban tértem el, hogy rumaromát használtam, a kétféle masszát pedig két sütőpapíron nyújtottam egyforma téglalappá, majd egymásra téve együtt csavartam fel roláddá.
Miután olvasztott csokival bekentem, készen kapható ostya angyalkákkal, hópelyhekkel díszítettem. (Novemberben a születésnapomra többféle bolti süteménydekorációs díszeket kaptam, ezeket kellett elhasználni.)
Köszönöm Neának ezt a fél óra alatt összeállítható gyors receptet.
Nagyon kapós volt, bár kissé tömény, ezért egyszerre kevés is elég belőle.



Felirat hozzáadása
És itt megmutatom azoknak a szendvicseknek egy részét (sajnos nem volt időm többet fotózni), amiket a gyerekeknek készítettem a templomi karácsonyi ünnepség utáni Szeretetvendégségre.
Mókás szendvicsek

21 megjegyzés:

  1. Hű ,ezt nagyon szeretem! :) Igazi csemege! A szendók meg eszméletlenek, kreatívak, színesek, biztos, hogy morzsa sem maradt! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Dina! Minden elfogyott teljesen.

      Törlés
  2. Imádom :) Legnagyobb kedvencem :) Azok a szendvicsek nagyon cukipofák :)

    VálaszTörlés
  3. Marisz!

    Amikor ezeket a tekercseket megláttam,egyik távoli barátnőm jutott eszembe,mindig volt nála mikor mentünk vendégségbe és annyira finom,azóta is készülök elkészíteni,de mindig közbe jön valami,aztán feledésbe merül.

    A szendvicsek igazán mókásak,a gyerekek kedvence!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Rozi!
      Aszendvicsek nagyon kapósak voltak, ahogy a tekercsek is.
      No, most eszedbe juttattam, ideje elkészíteni! :)

      Törlés
  4. Jaj, de szerettem! Sajnos a nagyim már nem süthet nekem ilyen finomságot, de sok kedves emléket idéztél vissza ezzel a poszttal :) A szendvicsek pedig tényleg nagyon mókásak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejszínhab, örülök, hogy kedves emlékeket idéztem fel a tekercsekkel.
      Tényleg finomak, ahogy a mókás szendvicsek is azok voltak.

      Törlés
  5. A férjem kiabálja, hogy gesztenye minden formában jöhet! :-DD A szendvicseid meg észbontóak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Zsuzsa! A tekercsekre jó alkalom most a Szilveszter, a szendvicsekkel pedig bármilyen gyerekzsúron "arathatsz". :)

      Törlés
  6. Nagyon kreatív vagy! Szívesen végigkóstolnék mindent :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin! Te is nagyon ügyes vagy, ezért javaslom elkészíteni mindegyiket. :)

      Törlés
  7. Mennyei ez a gesztenyés tekercs! A szendvicsek pedig igazán mutatósak és biztos hogy egy morzsáig el is fogytak :)

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm Millye! Minden finom volt, és minden elfogyott rövid időn belül.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon finom ez a tekercs, mi is szoktuk készíteni és nagyon szépen díszítetted! :) A szendvicseid ismét ötletesek és helyesek, biztosan kapós volt a gyerekek körében! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka, sikere volt mindegyiknek!

      Törlés
  10. Gesztenye tekercset még nem készítettem, csak golyókat, de az nagyon ízlett. Következőkor tekercs formába készítem én is. Nagyon guszta! :)
    A szendvicsek nagyon jópofák, még én is szívesebben falatoznék ilyeneket, nem csodálom, hogy a gyerekeknél nagy sikere volt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Okki, próbáld ki te is a tekercset, mutatós is, finom is. Gyerekeknél a hasonló szendvicsek nagyon kedveltek.

      Törlés
  11. A tekercsed nagyon tetszik a díszítéssel együtt. A szendvicsek szuper jók!!! Köszönöm az ötletet!!! :))
    Boldog Új Évet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tücsi!
      Köszönöm a dicséreteket! Nektek is sikeres, boldog 2014-es esztendőt kívánok!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...