Összes oldalmegjelenítés

2013. december 5., csütörtök

Mikulás kalács

Mikulás kalács
Nálunk már járt a Mikulás!  :)  Kalács formájában.
Az unokáimnak sütöttem, és igen nagy sikere volt.
Fotózni egyébként se tudok, este meg főleg nem, de a valóságban tényleg sokkal  "látványosabb" volt, színre is, formára is. 
A tésztája ugyanaz, mint a fenyő formájú kalácsé, csak 1 kanál cukorral többet tettem bele, mivel ennek nincs tölteléke.
Kenyérsütő gépben elkészítettem a tésztát, majd a megkelt tésztát kicsit átgyúrtam és ketté vágtam, az egyik részt valamivel nagyobbra hagytam - ebből készült a feje. A kisebb tésztarészt szintén ketté osztottam, mégpedig 2/3 - 1/3 arányban.
A fejnek szánt gombócot kinyújtottam nagyjából háromszög formára és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem.
A kisebb tészta 2/3 nagyságú gombócát szintén kinyújtottam téglalap formára, és a rövidebb oldalán rádlival bevagdostam - ez lesz a szakáll. Ráhelyeztem a fejre, kb. a közepére került a felső része. Előtte olvasztott vajjal lekentem a tésztát (az alsó arcrészt), hogy ráragadjon. A szakállat megpödörgettem, hogy szépen göndörödjön. A feje búbján a háromszög hegyét kézzel kicsit megnyújtottam, majd visszahajtottam a sapka csúcsát. Erre bojtot is tettem, az 1/3-nyi tésztarészből, meg még orrnak is innen csíptem egy gombóckát, a többit pedig kinyújtottam téglapap alakúra és keresztbe bevágtam mindkét oldalról 4-5 csíkot úgy, hogy középen egyben maradjon, majd felragasztottam bajusznak. Kicsit meg is pödörgettem a tésztacsíkokat.
Két szem mazsola lett a szeme. Kevés piros gél festéket elkevertem egy gyűszűnyi vízzel, és ecsettel befestettem a sapkát meg az orrát. Ezután az egészet lekentem felvert tojással, 20 percig a tepsiben kelesztettem még, majd 220 fokosra előmelegített sütőben alsó-felső lángon 40 perc alatt készre sütöttem.
A sütőm már régi és elég viseltes, egy jó sütőnél elég a 200 fok és 25 perc.
Néhány mozzanat a készítésről
Mire megsült, alig látszott a piros színezés, bár azért jobban feltünt, mint a fotókon.
A lányoknak nagyon tetszett és nagyon ízlett a friss édeskés kalács. El is felejtettem, hogy 5 perccel a kivétel előtt még átkentem az egészet cukros tejjel.
Nagyon örülök, hogy rátaláltam erre a kalácsformázásra Itt, és hálás vagyok érte Krisztinának!


10 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Köszönöm Konyhalabor! szépek a Te mikulás csizmáid is!

      Törlés
  2. De nagyon ügyes vagy! Nagyon tetszik, ötletes, el is hiszem, hogy a gyerekek örültek neki! Nálunk még nem járt a mikulás, mivel kisgyerek nincs a családban :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin! Mi is csak a gyerekeknek ajándékozunk mikulásra, nem nagy dolgokat. Én általában valami saját készítésű ennivalót.

      Törlés
  3. Nagyon szép lett!!! Ügyes vagy!!:-)

    VálaszTörlés
  4. Krisztina, köszönöm a dicséretet és a receptet! A tied szebb lett, de én ezt is rohammunkában csináltam, mint mindent, ahhoz képest ez sem rossz.
    És az igazi elismerés, hogy az unokáimnak nagyon tetszett, és rövid idő alatt el is tüntették. :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon nagyon mutatós :) Imádom!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...