Összes oldalmegjelenítés

2013. december 30., hétfő

Malacfej pogácsák (avagy egy egész disznócsorda tányéron)

Malacfej pogácsáim (egy egész disznócsorda tányéron!)
Még egyszer tavaly történt, hogy egy barátnőmmel meg a 6 és 8 éves unokáival állat formájú torta meg kalács képeket nézegettünk a neten. A gyerekek (egyik fiú, másik lány) minden állatnál kitaláltak valamit.
Ha sünöket láttunk, végig mondták név szerint az egész süncsaládot Sün Aladártól Sün Piroskáig. A bagolynál huhogtak, meg pápaszemet formáztak az ujjaikból a szemük elé.
Lovacskás tortáknál nagy nyihogásba kezdtek, ami később iázásra váltott, mert szerintük az egyik lovacska inkább szamárra hasonlított.
No, és mikor malacfejes kalácsra kattintottunk mély hangon röfögni kezdtek. Mi pedig a barátnőmmel magas hangon visítottuk hogy ui, ui, mert ezek malacok, a malac pedig visít. És persze közben mindannyian dőltünk a nevetéstől. De a gyerekek csak tovább röfögtek, és egyikük kijelentette, hogy ez itt egy egész disznócsorda tányéron!
Nagyon jól szórakoztunk, mi nagymamák is újra gyerekké váltunk kis időre, és azóta is ahányszor hasonló képet látok valahol, mindig ez a jelenet ugrik be.
Minap is, amikor Gizinél megláttam a Szilveszteri malackás pogácsákat, rögtön felkiáltottam, hogy itt egy egész disznócsorda tányéron! (pedig egyedül voltam a szobában  :)  )
A fiamékhoz készültünk karácsonyfanézőbe (ez nálunk évek óta így szokás, hogy karácsonykor ők jönnek hozzánk, a két ünnep között pedig egy alkalommal mi megyünk hozzájuk vendégségbe), és mivel mindig szoktam vinni valami süteményt, most ezt sütöttem meg.
Hozzávalók:
25 deka liszt
18 deka sertészsír
25 deka túró
25 deka főtt krumpli
1-2 teáskanál só
1 tojás megkenni
tökmag szemeknek
Először sós vízben megfőztem a krumplit, azon forrón összetörtem kézi krumplinyomóval, majd hagytam teljesen kihűlni. Addig kimértem a lisztet, hozzámértem a zsírt és elmorzsoltam vele, majd belemorzsoltam a túrót is. Sóztam, és a hideg krumplit hozzáadva meggyúrtam a tésztát. Nylonba csomagolva 1 órára a hűtőbe tettem. 
Kivéve lisztezett deszkán kinyújtottam kb 1 centi vastagra, majd három különböző méretű pogácsaszaggatóval köröket vágtam ki. A legnagyobbat fejnek, legkisebbet orrnak, a középső méretűt füleknek használtam el. A fejnek való kört lekentem tojással, majd ráhelyeztem az orrát, melyre előtte szívószállal két lyukat fúrtam. A középső méretű kört négybe vágtam, ez két fejre való fület kiadott. 
Mindent alaposan lekentem tojással, hogy ráragadjon az orr és a fülek is a fejre.
Szemeknek tökmag került. Mindig annyi kört szaggattam ki, hogy 3-4 fejet teljesen elkészítsek, és ezt már tettem is a sütőpapírral bélelt tepsibe. Két nagy gáztepsi malacfejem lett, összesn 27 darab. A második tepsibe sűrűbben, többet tettem, nem nőttek meg túlságosan, hisz semmi kelesztő anyag nincs a tésztában.
Előmelegített sütőben 180 fokon alsó-felső lángon én közel 40 percig sütöttem, de minden sütő másként teljesít. 
A készítés mozzanatai

Gyereknél-felnőttnélk egyaránt sikere volt a pogácsáimnak küllemre és ízre egyaránt.
Gizi, köszönöm a receptet!
A háziak is készültek sok finomsággal. A két lányunokám közösen meggyes piskótát sütött, a menyem nagyon finom pogácsát. Ezekről sajnos nem készült fotó. De a fiam sütés nélküli banános-tejfölös tortájáról igen. Sőt, a tavalyiról is. Összehasonlításként felteszem mindkettőről a képet, jól szemlélteti, hogy "cukrászatban" mennyit fejlődik a "gyerek".  :)
Ez a tavalyi kekszalapú banántortája

Kekszalapú banántorta most
Kb.25 centi átmérőjű tortakarikát alul kirak keksszel, banánkarikákat tesz rá, a krém pedig 1 liter zsíros tejföl porcukorral kikeverve, ez így rétegezve. A tetejére most narancslében leáztatott zselatint öntött.
Finom volt, az állaga is épp megfelelő, pedig semmi fixáló anyag nem volt benne.
Lefotóztam ugyan a karácsonyfát is, de nem sikerült, majd később teszek fel róla képet, ha valakitől kapok.

14 megjegyzés:

  1. Gizinél én is megcsodáltam már a malackákat. Nagyon aranyosak lettek a tieid is, nagyon ügyesen elkészítetted őket!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néznek ki a malackáid! Volt egy külföldi bábfilm sorozat arra a malackára nagyon hasonlít.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon csinik a malackáid, remélem az enyémek is szépek lesznek! BUÉK Nektek kedves Marisz! :))

    VálaszTörlés
  4. Kedves Marisz, mosolyogva olvastam a kis történetet, és szinte láttalak benneteket. Jó kis móka lehetett, nagymamáknak, unokáknak egyaránt. Csodásak lettek a malackáid, az egész csorda. Örülök, hogy Nektek is ízlett, és köszönöm hogy megemlítettél, belinkeltél.

    Szemlátomást fejlődik a "gyerek", nagyon szépre sikerült a torta. Ízre gondolom mindkettő nagyon finom volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gizi, nagyon köszönöm a méltató szavakat, és a remek receptet!
      Nagyon finom volt a malackás pogácsa is és a fiam tortája is.

      Törlés
  5. Jót kuncogtam a csordán, aranyos! :) Nagyon szépek lettek ám a malackáid, de ez sem tartana vissza attól, hogy egy-kettőt megkóstoljak! :)

    VálaszTörlés
  6. Igazán cukik lettek a malackáid! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...