Összes oldalmegjelenítés

2013. december 29., vasárnap

Hűtőben kelt sajtos csigák

Hűtőben kelt sajtos csigák
Hűtőben kelt Kakaós csigákat már posztoltam.
Most más összetételű kelt tésztából hűtőben kelt sajtos csigákat sütöttem.
Hozzávalók:
170 gr joghurt(natúr)
150 ml tej
10 gr só
1 teáskanál cukor
600 gr liszt
20 gr élesztő
50 gr vaj
A hozzávalókat a felírás sorrendjében a kenyérsütő tartályába tettem az 50 gr vaj kivételével és bekapcsoltam a másfél órás dagasztóprogramot. A sípszó után öntöttem hozzá az olvasztott vajat. 
Végigfuttattam a programot, és a duplájára kelt tésztát vékonyra kinyújtva megkentem lágy  vajba kevert reszelt sajttal, majd rúdba feltekertem és azt 4 részbe hajtva kelesztettem fél órát. Utána ismét kinyújtottam és rákentem a maradék sajtos vajat. Majd újra feltekertem és 16 részre vágtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe egymástól kis távolságra fektettem őket, és éjszakára tepsistől a hűtőbe tettem.
Reggel lekentem tojással, megszórtam reszelt sajttal, majd 220 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon 30 perc alatt megsütöttem.
A krémhez:
10 deka vaj
15 deka sajt
1 mokkáskanál só
(A krémhez több vaj és sajt is felhasználható, nekem ennyi volt itthon.)
A receptet InfoKata sodort kakaós csigája alapján kreáltam, és nagyon jól sikerült. Karácsonykor annyi édeset ettünk, hogy már sósra óhajtottunk. Köszönöm Katának a receptet!
20 db sajtos csiga
Nagyon finom könnyű, leveles szerkezetű csigáim lettek. Köszönöm a receptet InfoKatának!

2 megjegyzés:

  1. Igazán ízletes csigákat készítettél! Biztos, hogy ki fogom próbálni :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Millye! Érdemes kipróbálni, nagyon finom.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...