Összes oldalmegjelenítés

2013. december 9., hétfő

Gesztenyés kekszes süti


Gesztenyés kekszes süti

Most nagy gondban vagyok, hogy merjem-e Gesztenyés Petit szeletnek nevezni a süteményemet, hiszen épp a névadó Petit kesz hiányzik belőle. Ugyanis itt a közeli boltokban nem kaptam, messzebb menni meg nem volt időm. 
Tücsök Bogár ennek hiányában más vajas kekszet javasol, de olyan meg kerek lett volna, ezért négyszögletes háztartási keksszel készítettem. Meg mirelit gesztenyemasszával, és nagyobb adaggal.
Ezt leszámítva mindent úgy csináltam, ahogy Anita leírta.
Így készült.
2 csomag 20 dekás szögletes háztartási keksz
2 csomag vaníliapuding
7 deci tej
4 kanál cukor
25 deka margarin
25 deka gesztenyemassza
fél liter habtejszín(zacskós, állati)
4 ek porcukor
1 tábla étcsoki
Azzal kezdtem, hogy a   pudingokat megfőztem. Idönként megkeverve hűtöttem, közben egy tálcát bevontam folpackkal, ráhelyeztem egy állítható tortakeretet, és akkorára állítottam, hogy 35 darab kekszet (7x5-öt) leraktam a torta alapjának. A lágy margarint magában habosra kevertem, és mikor langyosra hűlt a puding, kanalanként beleadagoltam és együtt jól felhabosítottam (ha a vajhoz adjuk a pudingot, akkor nem lesz csomós) . Rákentem a kekszalapra, majd hűtőbe tettem. 
A félfagyos gesztenyemasszát sajtreszelőn lereszeltem. A jól lehűtött tejszínből 4 decit  felvertem a 4 kanál porcukorral (most sikerült),  majd a kemény habba beleforgattam a gesztenyemasszát.
Ezt rákentem a pudingos rétegre, majd 35 kekszet ismét rárakosgattam. Kis időre újra hűtőbe tettem, és elkészítettem a csokimázat. 
A maradék 1 deci tejszínt felforraltam, beletördeltem a csokit és símára kevertem. Kicsit sűrű lett, mert azt hittem elzártam alatta gázt, közben csak takarékra vettem. Késsel kentem el a torta tetején. 
Egy éjszakát hűtőbe tettem.
Így készült
Reggelre maradt a fő attrakció, a torta kimetélése!
Amitől féltem, bekövetkezett!
Nem sikerült szép formás, mutatós kockákra vágni. Talán a kekszek sem puhultak meg eléggé, bár nem voltak ropogósak, és a gesztenyés krém is eléggé lágy állagú maradt, pedig a tejszín most kemény hab volt, mégis talán kellett volna bele tenni habfixálót.

Pironkodtam is a szeletelés  miatt rendesen, ugyanis Ferenc napi vendégségbe vittem a barátainkhoz.
Vendéglátóink nem győztek vígasztalni, hogy ez nem tragédia - és valóban nem az!
Az életünk így működik - és én is így "működöm" a konyhában, hogy nem sikerül minden mindig tökéletesre, de tudjuk, hogy ami szép, az nem biztos, hogy jó is, meg fordítva, a jó nem mindig szép, meg....na, nem fokozom!
De legközelebb odafigyelek rá, hogy ha nem kapok megfelő kekszet, a nagy gáztepsiben 3 tojásból sütött piskóta megteszi aljának meg tetejének.
Ezt leszámítva nagyon finom ez a sütés nélüli sütemény, köszönöm Anitának a receptet!
És persze a háziasszony is remekelt. Egyéb finomságok mellett a  meggyes csokitortámat készítette el, ami díszítésében más ugyan, mint az enyém, de szép volt, és nagyon finom.
Meggyes csokitorta

6 megjegyzés:

  1. Szerintem ezzel mindannyian így vagyunk, nem mindig minden sikerül úgy, ahogy a nagykönyvben meg van írva vagy ahogy szeretnénk! :) A sütid azért nagyon finomnak látszik, és a torta is nagyon aranyos! :)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem ez teljesen rendben van, házi süti kinézete van és az a legfinomabb:) Ráadásul én imádom a gesztenyét:)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm Trollanyu! Igazad van, én olyan formás kockákat szerettem volna, mint a cukrászdai.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta! Az legyen a legnagyobb baj, hogy nem sikerült szépen szeletelni én szívesen befalnék belőle pár darabkát :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye! Mi is szívesen faltuk, a szeletek milyenségétől függetlenül. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...