Összes oldalmegjelenítés

2013. november 12., kedd

Könnyű krumplis pogácsa

Könnyű krumplis pogácsa
Volt egy kis maradék főtt krumplim, ezzel gyorsan Mági krumplis pogácsáját készítettem el.
Hozzávalók:
20 deka főtt krumpli
20 deka finomliszt
10 deka vaj
1 teáskanál só
2 deka friss élesztő
50 gr sűrű tejföl
50 gr krumplilé vagy tej
Én tejbe morzsoltam az élesztőt( egy csipet cukrot tettem bele). A kimért lisztbe belekevertem a sót, és elmorzsoltam fele vaj, fele mangalica zsírral. Hozzáadtam az áttört krumlit, a felfutott élesztőt és gyorsan összegyúrtam a tésztát. Kicsit kelesztettem, kinyújtottam egy centi vastagra, tetejét bevagdostam és közepes méretű pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Tetejét lekentem tojással és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. egy nagy gáztepsivel lett ebből a mennyiségből.
Betettem a sütőbe és ekkor gyújtottam be a sütőt 220 fokra. Én még így nem sütöttem soha, de másoknál már olvastam, hogy hideg sütőben kezdték el a sütést.
Negyven perc alatt sültek meg a pogácsáim, én közben alsó-felső lángot is használtam. 
Nem lettek túl magasak, lehet, hogy túl vékonyra nyújtottam, de nagyon finom könnyű, jóízű pogácsát ehettünk. Nagyon kapós volt, fotózásra is alig jutott idő.
Köszönöm Máginak a receptet! Nálam a téli időszak a pogácsa fő szezonja, biztos hogy lesz ismétlése!

15 megjegyzés:

  1. Imádom az ilyen pogácsát :) Érdekes, hogy télen nálam is gyakrabban készül pogácsa. Biztos, hogy nagyon finom volt :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Janka! Igen, nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
  3. Hú, én is szeretem! Jankáét is, meg most már a tiédet is. Olyan jó, kellemesen lágy, omlós tésztája van! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Dina, éppen olyan volt, mint mondod!

      Törlés
  4. Nagyon szeretjük a pogácsákat, a krumplis az egyik nagy kedvencünk! :) Finomat sütöttél! :)

    VálaszTörlés
  5. Szuper jó lett! Imádom a pogikat :)

    VálaszTörlés
  6. Nem csak nálad készül pogácsa télidőben, nálunk is sűrűn kerül asztalra. Finom lehet ez a krumplis is. :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta! De finom is tud lenni egy kis tea mellé és nekem elég is vacsorára. A kisebbik lányomnak kedvence a krumplis pogi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Így van, ahogy mondod, akár egyszerű vacsora is lehet.

      Törlés
  8. Nálunk is a krumplis pogi a menő. Mikor beszélünk róla már érezzük az illatát is.:)) Most így vagyok a tiedével.:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Tücsi! Szerintem süssél Te is, úgy igazibb lesz az illata. :)

      Törlés
  9. Nézz be hozzám!!! Díj vár rád!! :-)))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...