Összes oldalmegjelenítés

2013. november 19., kedd

Firenzei krémtorta (Zuccotto) a 13. Blogkóstolóra

Firenzei krémtorta - Zuccotto

A Firenzei krémtorta a híres Zuccotto. Zuccotto olaszul tököcskét jelent, és azért ezen a néven híresült el ez az édesség, mert Olaszországban valamikor régen tökformájú edényben készítették. Ma már persze mindenki előnyben részesíti az üveg, vagy inox tálat a készítéshez. Ezekben szép kupolaformájú lesz a tortánk.
Janka, a 13.Blogkóstoló háziasszonya PiciJucit sorsolta a játékban páromul, ami azt jelenti, hogy Juci blogjáról kell egy szabadon választott finomságot elkészíteni. Nagyon örültem a szerencsémnek, egyrészt, mert a szeptemberi bloggertalálkozón volt szerencsém személyesen is  megismerni Jucit,  másrészt Ő is tortás-süteményes blogot ír, tehát rokonlelkek vagyunk érdeklődésünk szerint.
Első felbuzdulásomban végig akartam sütni az egész blogot, de már néhány perc múlva csendesedett az indulatom, hisz nem vagyok én cukrász, hogy egész nap süssek, a családom pedig néha már lázad a sok édesség miatt, és kórusban követelik a tepertős pogácsát, vagy a fokhagymás-sajtos sós lángost.
Jucinál is vannak sósak is, meg egyéb kalácsok, de így karácsony közeledtén érdemes a tortáit, süteményeit átböngészni.
Én is az ünnepre gondoltam, mikor megpillantottam nála a Firenzei krémtortát, és lelki szemeimmel már az ünnepi asztalon láttam.
De mivel a sógornőm szülinapjára épp esedékes valami tortaféle, rögtön neki is fogtam elkészíteni.  Amióta tortázom, általában mindig van itthon többféle hozzávaló.
Jucinál diabetikus változata van, én most cukorral csináltam. Nem éppen úgy sikerült, mint az ővé - olyan prózai ok miatt, hogy nem verődött fel a tejszín - én még plusz réteg krémeket is adtam hozzá, és őszibarack befőttet is tettem bele.
Hozzávalók:
Három tojásból a nagy gáztempsimben sütöttem egy piskótát.

6 evőkanál mandula likőr (vagy aroma)
15 dkg csokoládé
12 dkg porcukor
5 dl habtejszín
4 kávéskanál feketekávé
6 deka vaj

3-5 dkg porcukor 
hántolt mandulaszeletek
Juci receptje ennyi hozzávalót ír. Ezekből lesz egy kávés tejszínhab, meg egy vajas csokoládékrém.
Nagyon egyszerű és gyorsan elkészül (annak, aki ügyes és tud tejszínhabot verni).
Egy inox tálat kibéleltem folpackkal. A piskótalapból a torta aljának kivágtam egy akkora körlapot, mint a tál átmérője, a többit pedig feldaraboltam háromszög formájúra és beborítottam vele hézagmentesen a tál belsejét. Három evőkanál  mandulalikőrrel (Amarettoval) meglocsoltam.
A csokoládéból 5 dekát durvára lereszeltem.  Három deci tejszínt megpróbáltam kemény habbá verni, beletéve kanalanként  a feketekávét és utoljára a reszelt csokit is. A recept szerint ezzel a habbal kellett volna megtölteni a tálat úgy, hogy középen kis mélyedést hagyunk a csokikrémnek.
Mivel nem verődött fel a zacskós 30 %-os tejszín, (pedig hideg volt), beleöntöttem a turmixgépbe, és ott próbálkoztam tovább  vele. Amint kicsit "megindult, egy habfixálót is adtam hozzá. Sajnos, ekkor se lett habom. A "krém" (amit a turmixgép produkált) fele benne maradt a kehelyben (nem lehetett rendesen kiszedni). Azért belekevertem a csokireszeléket és rákentem a tálban lévő piskótára. Hát éppen csak megkottyant. Persze az is lehet, hogy nagy volt a tál. Mivel méret nem volt a receptben feltüntetve, olyan másfél literes féle tálat használtam. Valamit ki kellett találnom, amivel megtöltöm a tortát. Rákerestem a Googleban a Zuccottora, és nagyon sokféle változatát találtam (főleg olasz oldalakon), különféle rétegekkel, krémekkel, mascarponéval, gyümölcsökkel, stb. A külsejére se mindig tejszínhab, hanem kakaópor, vagy csokiöntet került.
A továbbiakban tehát a fantáziámra hagyatkoztam és egy 25 dekás gesztenyemasszát, egy evőkanál natúr kakaóport annyi tejszínnel kikevertem, hogy jó krémes legyen - egy korty rumot is öntöttem bele, meg egy kanálka porcukrot. Ez a krém került rá következő rétegnek. 
Aztán ismét  tejszín kevés porcukorral és egy zselatinfixxel, ez már elég jól felverődött. Ennek a tejszínrétegnek az aljába tettem fél üvegnyi (7,2 dl-es) lecsöpögtetett őszibarack befőttet, és hűtőbe tettem, míg elkészítettem a csokoládékrémet.
A maradék 10 deka csokit gőz fölött megolvasztottam. Hozzáöntöttem a maradék mandulalikőrt is. A lágy vajat 5 dekányi porcukorral kikevertem, majd összekevertem az olvasztott csokival. Ezt kentem a torta mélyedésébe, és ráhelyeztem az elején kivágott kerek piskótalapot. Felhajtottam a folpack széleit, és három órára hűtőbe tettem. 
Miután tálcára borítottam, leöntöttem 10 deka felolvasztott étcsokival.
És miután a Blogkóstoló kiírásban szerepel, hogy karácsony közeledtével valamilyen módon utaljunk az ünnepre, én a hópelyheket választottam, valamint a pirított mandula helyett karácsonyi szalaggal tekertem körbe a torta alját.
Néhány fázis és a végeredmény
Ezt a szeletet én ettem meg
A sógornőmnek meglepetésnek vittem a tortát, nagyon örült neki, és nem haragudott a karácsonyi dekoráció miatt. Azért gyertya is került rá.

És tényleg megállja a helyét ez a torta a karácsonyi asztalon is, mert nagyon finom!
Nagyon örülök, hogy rátaláltam erre a receptre, és köszönöm Jucinak!

18 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy kedvedre való blogot kaptál tőlem . A gyorsaságodnak pedig külön gratulálok :)
    Ahogy olvasom a leírást volt munkád ezzel az isteni finom tortával, de nagyon megérte.
    Sógórnődnek is minden jót kívánok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Janka! Hát igen, kicsit megjártam vele, mert épp az egyszerűsége okán választottam most ezt, de ráfogom a tejszínre, mert tényleg amiatt kellett kicsit bonyolítani. Ám a végeredmény remek lett!

      Törlés
  2. Nagyon mutatós torta, szerintem is tökéletes az ünnepi asztalra:) Te is nagyon gyors vagy, még csak most volt a sorsolás, én még csak gondolkodom mit válasszak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu! Gondolkodj nyugodtan, rengeteg időd van még!

      Törlés
  3. Ez nagyon finom lehet!!
    Tejszínnel én is jártam így többször. Tényleg nagyon hidegnek kell lennie (egy picit a fagyasztóba is be szoktam tenni előtte). Turmixgéppel még nem próbáltam, de a kézimixerrel sem tuti mindig! A fokozat sem mindegy. Ha "sikerül" vajat köpülni belőle, melegítéssel, majd újrahűtéssel megpróbálhatod ismét. Az íze biztos kárpótolt mindenkit!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. M@rti, köszönöm a tejszínnel kapcsolatos jótanácsokat! Legközelebb hasonló helyzetben majd igyekszem hasznosítani. Tulajdonképpen most is időhiány miatt nem mentem el másik tejszínt venni, de a végeredmény így is jó voklt.

      Törlés
  4. Feltaláltad magad és egy szuper tortát készítettél. :)

    VálaszTörlés
  5. Uhhhhh így késő éjszaka ez a torta igencsak bűnözésre késztet hogy felkutassam a lakásban található nasikat :) nagyon szép :)

    VálaszTörlés
  6. Csodás, hmm, és mennyei finom lehet!

    VálaszTörlés
  7. De szép s biztosan finom is volt:)

    VálaszTörlés
  8. Már el is feledkeztem erről a tortámról....de ügyesen kivágtad a rezet, a végeredmény szépséges lett. Köszi, hogy tőlem sütöttél :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juci, én köszönöm a receptet! És egyszer megpróbálok ügyeskedni, és úgy elkészíteni, 2ahogy köll"! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...