Összes oldalmegjelenítés

2013. november 25., hétfő

Fenyő formájú kalács


Fenyő formájú gesztenyés kalács
Amikor megláttam egy külföldi oldalon a fenyő formájú kalácsot, annyira megtetszett, hogy azonnal meg is sütöttem. Semmi különös nincs benne, csak a formázása nem a hétköznapi.
Kalácstésztának Atkáriné Terike legjobb kalácsreceptjét dagasztottam be. 

200 ml langyos tej
3 evőkanál cukor
1 tk só
50 g puha vaj
2 tojás sárga
100 g joghurt
600 g liszt
40 g élesztő
+ 1 tojás a kenéshez

A hozzávalókat a leírt sorrend szerint tettem a kenyérsütő gépbe a kenéshez szánt tojás kivételével-
Másfél órás dagasztó-kelesztő programra kapcsoltam. (Hagyományos módon is bedagasztható.)
Az eredeti recept szerint nutellával kellett volna megkenni, de mivel az nem volt itthon, gesztenyével készítettem.
Gesztenyekrém:
25 deka gesztenyemassza
2 evőkanál porcuko
2 evőkanál rum
2 evőkanál tejszín
A mirelit gesztenyemasszát félfagyos állapotban sajtreszelőn lereszeltem és krémessé kevertem a többi hozzávalóval.
A megkelt tésztát négy egyenlő részre osztottam és egyenként akkora háromszög formára nyújtottam, hogy a nagy gáztepsimbe beleférjen. Már az első kinyújtott lapot a sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, megkentem a krém egyharmadával a széleket 1-2 centiméterre kihagyva. Így jártam el a következő 2 lappal is, a negyedikkel  pedig beborítottam. A széleken kicsit összenyomtam a téztarétegeket, és következett a bemetélés, amellyel kialakítottam egy fenyőformát.
Fázisok a formázásról
A bevágott "ágakat" többször megcsavartam. Az elkészült fát tojással lekentem és, 20-25 perces kelesztés után  220 fokos sütőbe toltam, ahol 50 percig alsó-felső lánggal sütöttem. Kivétel előtt 5 perccel lekentem cukros tejjel, ettől szép piros lett.
El kellett mennünk otthonról, és mire hazaértünk langyosra hűlt, éppen meg lehetett kóstolni.
A kalács nagyon finom volt, köszönöm Terikének a receptet. Máskor is sütöttem már e recept szerint, és ez a kalácstészta tényleg mindenre jó.
A formázásom nem lett olyan szép, mint az eredeti olasz oldalon. Nekem problémát jelentett, hogy kicsit sok volt ez a tészta a tepsi méretéhez. Kicsit vastagok lettek az ágak, de nem mertem vékonyabbra vágni, mert féltem, hogy kifolyik a töltelék. Tehát aki ügyes, az szebbre is meg tudja formázni, és az ünnepnek megfelelő mutatós kalácsot tehet a karácsonyi asztalra. Akár díszíteni is lehet, a sütés utolsó perceiben színes cukordarával, vagy cukorhópelyhekkel megszórva.

Azért nagyon hálás vagyok Ninonak az ötletért és a fázisfotókért.

Szeletelve

12 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett:))
    Ma én is sütöttem ilyet töltelék nélkül Szaharinos kalács tésztából.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hozzad Mónika! És köszönöm a dicséretet.

      Törlés
  2. Nagyon szép lett, ötletes, én nem tudnék ilyet kitalálni! Ezek szerint te is láttad valahol, pedig azt hittem, hogy a te ötletedből készült, mivel annyira kreatív vagy! De így is nagyon tetszik :-) A 60 dkg liszt valóban kicsit soknak tűnik hozzá, szerintem kevesebből is szépen meg lehet csinálni. Úgyhogy csak gratulálni tudok az újabb művedhez! Lehet hogy én is megpróbálkozok majd vele :-) A gesztenyés töltelék szerintem jobb is, mint a nutellás....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin! Lehet, hogy magamtól is ki tudnék találni formázásokat, de sajnos nincs rá időm.
      Feltétlenül próbáld ki, biztos neked is sikeróülni fog!

      Törlés
  3. Szerintem nagyon szép lett a kalács Marisz! :) És gesztenyével igazán finom lehetett. :)
    Én is kinéztem magamnak ezt a formázást, és el is fogom készíteni az Adventi időszakban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Várom a bejegyzésedet róla Okki! Csinálj szebbet! :)

      Törlés
  4. Ezt már én is láttam keringeni a neten. Nagyon mutatós kalács és ügyes vagy, hogy megcsináltad :)

    VálaszTörlés
  5. Jaj, nagyon szépséges, sajnálnám megenni! :) Viszont annyira guszta is, hogy mégiscsak megkóstolnám, ha itt lenne előttem! :)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm Hankka! Először én is sajnáltam megvágni, de mikor már nagyon intenzíven árasztotta a finom gesztenyés kalács illatot, csak megvágtam. Nagyon finom volt, érdemes megsütni.

    VálaszTörlés
  7. Szia Marisz:)
    A Múlt hét végén a fél iroda ezzel a "karácsonyfával" volt elfoglalva. Nem fért a fejünkbe miért is kell háromszög formára hajtogatni a tésztát - lehet h kicsit nehezek vagyunk:))? - de most ez teljesen egyértelmű lett! köszi most már következhet a sütés:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Judóca! Örülök, hogy tudtam segíteni. A következő már nekem is szebb lesz remélhatőlegg. Kevesebb tésztából csinálom, és ha késsel szabályosra vágom a háromszöget, szebb formája lesz a fenyőnek.
      Kellemes sütögetést kívánok!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...