Összes oldalmegjelenítés

2013. november 22., péntek

Ehető fenyő függelék - SAD.20. forduló

Ehető fenyő függelék
SAD 20. fordulójának témáját Ági a játék mostani háziasszonya (a Konyhán innen - kerten túl blog írója) a közelgő karácsony jegyében hirdette meg. A gasztrobloggerek szinte kivétel nélkül szoktak saját készítésű finomságokat (is) ajándékozni ünnepekre szeretteiknek, vagyis a mostani forduló témája a 
   
                                                         "Gasztroajándék"

Már kora nyár óta készülnek nálam is a különféle lekvárok, befőttek, likőrök ajándékozási céllal.
De persze a sütemény  már szinte "kötelező" részemről, ha már egyszer ez a hobbim.
Most olyan kekszet választottam, amely karácsonyfa díszként is felhasználható.

Hozzávalók:
45 deka liszt
25 deka margarin
15 deka cukor
1 evőkanál vaníliakivonat
1 tojás és egynek a sárgája
A lágy margarint jó habosra kikevertem a cukorra, majd a vaníliát, a tojást és a tojássárgát beleadva tovább kevertem. utoljára a lisztet kevertem bele több részletben. A liszt mennyisége függ a tojások nagyságától, nekem még kellett a tésztához 5 deka liszt.
A kész tésztát három egyenlő részre osztottam, és az egyik darabot matcha teaporral zöldre gyúrtam, másikat kurkuma porral sárgára. Hirtelen ötlettől vezérelve a harmadik tésztadarabot is megfeleztem és egyik felébe kakaóport gyúrtam. Kb. 45 grammos golyókat formáztam minden színű tésztából és 1 órára hűtőbe tettem, mert ez a tészta hidegen jól formázható, de mihelyt melegedni kezd, szakadozik. Ezért formázáskor is mindig csak azt a két gombócot vettem elő, amellyel épp dolgoztam. 
Két különböző színű golyót tenyeremmel, ujjaimmal kisujjnyi vastag, 25 cm hosszú "kígyóvá" sodortam, majd összefontam és még óvatosan egyet sodortam rajta. Begörbítettem a 3/4 részénél, és sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem őket. 200 fokosra előmelegített sütőben 20 percig sütöttem alsó-felső lángon.
A tepsiben kell teljesen kihűteni, mert forrón még igen képlékeny, törékeny. Sütés közben kicsit megnőttek. 
Mivel ez úgyis főpróba volt, legközelebb vékonyabbakat, kisebbeket csinálok, hogy kecsesebbek legyenek.
Most összesen 14 botom lett. Két tepsiben tudtam kisütni.
Néhány fázisfotó
Megköszönöm a receptet Danielának, akinek a blogján ráleltem. Daniela a Mikulás tarka botjának  nevezte nagyon találóan, hiszen Ő piros ételfestéket használt, de mivel én ha csak lehet a természetes színezékeket részesítem előnyben, ezért a zöld teaporral és kurkumával színeztem. Nincs is itthon piros ételfestékem. De karácsonyra beszerzek, mert én is akarok Mikulás botot készíteni, és az stílusosan piros-fehér kell legyen.
Még elmesélem, hogy fotózáshoz néhányat a szobafenyő ágaira felakasztottam, de nem kellett volna, mert még nem voltak teljesen kihűlve, és amíg fényképeztem, több eltörött és leesett. Sietnem kellett az unokámért az óvodába, így mikor hazaértem akkor próbálkoztam a maradék ép "botokkal". Most megálltak, nem törtek el, de esti világításban én nem tudok fényképezni, ezek a fotók nem sikerültek (amiket feltettem, azok se túl jók). Majd a karácsony előtti sütéssel óvatosabb leszek, remélem sikerül jobb fotókat készíteni és azokból is teszek fel. Elég nehéz ezzel  a tésztával bánni, majd legközelebb nem kapkodok (:)!
Este már meg is kóstoltuk a kekszeket. Finom, nem túl édes. A kurkuma íze átérzik a kekszen, de mi használjuk és szeretjük ezt a fűszert.  Ma tízóraira egy barátnőmmel ezeket a kekszeket ettük, neki a kurkumásak ízlettek legjobban. Viszont aki nem ismeri, az előbb kóstolja meg .



14 megjegyzés:

  1. Nahát! Ezek nagyon jópofa "díszek"! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon mutatósak! Lehet hogy kipróbálom kisebb mennyiséggel próba-szerencse alapon:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, próbáld ki, ügyelve a tapasztalataimra!

      Törlés
  3. Nagyon mutatósak! Nem is lettek rosszak a felvételek, nekem nagyon tetszik :-)

    VálaszTörlés
  4. Ötletes nagyon, szépen megformáztad, el is képzeltem most a karácsonyfán:)

    VálaszTörlés
  5. Jajj de ötletes :) nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon helyesek lettek, ilyen szép, mutatós ajándéknak mindenki örülne! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...